Pædagogisk usikkerhed: Balancegange mellem struktur og fleksibilitet

Hanne Ellegaard, Nanna Jordt Jørgensen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Når en daginstitution byder velkommen til et nytilkommet barn med flygtningebaggrund, rejser der sig uvilkårligt et spørgsmål om barnets sårbarhed
eller særlige udfordringer i form af f.eks. traumer. Den følelse af tvivl og faglig usikkerhed, som mange pædagoger oplever i forbindelse med modtagelsen, resultere i nogle sammenhænge i et fokus på stramt struktureret pædagogik. I dette kapitel ser vi på de pædagogiske dilemmaer
mellem stram struktur og fleksibilitet, som modtagelsen af nytilkomne børn
kan give anledning til.
OriginalsprogDansk
TitelFlygtningebørn i danske daginstitutioner : Pædagogiske dilemmaer og balancegange
RedaktørerNanna Jordt Jørgensen, Susanne Bregnbæk
Antal sider10
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato2020
Sider27-36
Kapitel2
ISBN (Trykt)978-87-7160-755-0
StatusUdgivet - 2020

Citationsformater