Abstract
Når en daginstitution byder velkommen til et nytilkommet barn med flygtningebaggrund, rejser der sig uvilkårligt et spørgsmål om barnets sårbarhed
eller særlige udfordringer i form af f.eks. traumer. Den følelse af tvivl og faglig usikkerhed, som mange pædagoger oplever i forbindelse med modtagelsen, resultere i nogle sammenhænge i et fokus på stramt struktureret pædagogik. I dette kapitel ser vi på de pædagogiske dilemmaer
mellem stram struktur og fleksibilitet, som modtagelsen af nytilkomne børn
kan give anledning til.
eller særlige udfordringer i form af f.eks. traumer. Den følelse af tvivl og faglig usikkerhed, som mange pædagoger oplever i forbindelse med modtagelsen, resultere i nogle sammenhænge i et fokus på stramt struktureret pædagogik. I dette kapitel ser vi på de pædagogiske dilemmaer
mellem stram struktur og fleksibilitet, som modtagelsen af nytilkomne børn
kan give anledning til.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | Flygtningebørn i danske daginstitutioner : Pædagogiske dilemmaer og balancegange |
| Redaktører | Nanna Jordt Jørgensen, Susanne Bregnbæk |
| Antal sider | 10 |
| Udgivelsessted | Frederikshavn |
| Forlag | Dafolo |
| Publikationsdato | 2020 |
| Sider | 27-36 |
| Kapitel | 2 |
| ISBN (Trykt) | 978-87-7160-755-0 |
| Status | Udgivet - 2020 |