Abstract
Hvordan leder man et projekt, hvor man ikke kender alle svarene på forhånd? I denne episode dykker vi ned i det ledelsesperspektiv, der har været en vigtig og til tider udfordrende del af NAVADA-projektet.
Du møder klyngeleder Rikke Sjøgren og institutionsleder Berit Vilsbøll, som deler deres erfaringer med at lede medarbejdere i et forskningsprojekt, hvor både tempo, formål og metode adskiller sig fra hverdagen.
Det handler om modet til at slippe kontrollen og i stedet skabe rammer, hvor medarbejdere kan være nysgerrige, tage ejerskab og finde løsninger i fællesskab.
Samtalen kredser om betydningen af langsommelighed som læringsgreb, værdien af fællesskab på tværs af institutioner, og om at opdage, at ledelse nogle gange begynder med at turde stille sig midt i det uvisse – og blive stående.
Medvirkende: Rikke Sjøgren, Berit Vilsbøll
Vært og redaktør: Mille Sjøgren
Du møder klyngeleder Rikke Sjøgren og institutionsleder Berit Vilsbøll, som deler deres erfaringer med at lede medarbejdere i et forskningsprojekt, hvor både tempo, formål og metode adskiller sig fra hverdagen.
Det handler om modet til at slippe kontrollen og i stedet skabe rammer, hvor medarbejdere kan være nysgerrige, tage ejerskab og finde løsninger i fællesskab.
Samtalen kredser om betydningen af langsommelighed som læringsgreb, værdien af fællesskab på tværs af institutioner, og om at opdage, at ledelse nogle gange begynder med at turde stille sig midt i det uvisse – og blive stående.
Medvirkende: Rikke Sjøgren, Berit Vilsbøll
Vært og redaktør: Mille Sjøgren
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Publikationsdato | 10 maj 2025 |
| Udgivelsessted | navada.dk |
| Publikationsmedier | Online |
| Status | Udgivet - 10 maj 2025 |
Emneord
- Børn og unge
- science pædagogik
- Natur og bæredygtighed
- matematik