Pædagogiske Eksperimenter: At stå i det åbne - ledelse uden facitliste

Mia Husted (Udvikler), Katrine Dahl Madsen (Udvikler), Birgitte Virenfeldt Damgaard (Udvikler), Michael Wahl Andersen (Udvikler), Nanna Jordt Jørgensen (Udvikler), Tejs Møller (Udvikler), Pernille Dehn (Udvikler)

Publikation: Ikke-skriftlig produktionPodcast, musik- og lydproduktionFormidling

Abstract

Hvordan leder man et projekt, hvor man ikke kender alle svarene på forhånd? I denne episode dykker vi ned i det ledelsesperspektiv, der har været en vigtig og til tider udfordrende del af NAVADA-projektet.

Du møder klyngeleder Rikke Sjøgren og institutionsleder Berit Vilsbøll, som deler deres erfaringer med at lede medarbejdere i et forskningsprojekt, hvor både tempo, formål og metode adskiller sig fra hverdagen.

Det handler om modet til at slippe kontrollen og i stedet skabe rammer, hvor medarbejdere kan være nysgerrige, tage ejerskab og finde løsninger i fællesskab.

Samtalen kredser om betydningen af langsommelighed som læringsgreb, værdien af fællesskab på tværs af institutioner, og om at opdage, at ledelse nogle gange begynder med at turde stille sig midt i det uvisse – og blive stående.

Medvirkende: Rikke Sjøgren, Berit Vilsbøll
Vært og redaktør: Mille Sjøgren
OriginalsprogDansk
Publikationsdato10 maj 2025
Udgivelsesstednavada.dk
PublikationsmedierOnline
StatusUdgivet - 10 maj 2025

Emneord

  • Børn og unge
  • science pædagogik
  • Natur og bæredygtighed
  • matematik

Citationsformater