Abstract
Hvordan kan vi give plads til børnenes nysgerrighed uden at lade hverdagens faste og vante rutiner stå i vejen?
I den integrerede institution Lundsgade har pædagogerne arbejdet med at lade børnenes tempo og interesser lede aktiviteterne. Med et fokus på processerne, bliver man ofte ført andre steder hen end forventet og der kan opstå læringsprocesser for både børn og voksne, som ellers kunne være blevet overset i hverdagens faste rammer.
I dette afsnit dykker vi ned i erfaringerne, hvor blandt andet dedikeret refleksionstid og en tryg kultur, hvor det er okay at fejle, har været afgørende, for at kunne gøre eksperimenter til en del af hverdagen.
Medvirkende: Tina Aagaard, Anika Sandbeck
Vært og redaktør: Mille Sjøgren
I den integrerede institution Lundsgade har pædagogerne arbejdet med at lade børnenes tempo og interesser lede aktiviteterne. Med et fokus på processerne, bliver man ofte ført andre steder hen end forventet og der kan opstå læringsprocesser for både børn og voksne, som ellers kunne være blevet overset i hverdagens faste rammer.
I dette afsnit dykker vi ned i erfaringerne, hvor blandt andet dedikeret refleksionstid og en tryg kultur, hvor det er okay at fejle, har været afgørende, for at kunne gøre eksperimenter til en del af hverdagen.
Medvirkende: Tina Aagaard, Anika Sandbeck
Vært og redaktør: Mille Sjøgren
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Publikationsdato | 2 mar. 2025 |
| Udgivelsessted | navada.dk |
| Publikationsmedier | Online |
| Status | Udgivet - 2 mar. 2025 |
Emneord
- Børn og unge
- science pædagogik
- Natur og bæredygtighed
- Matematik