Pædagogiske Eksperimenter: Langsommelighed og ro skaber naturdannelse hos de små

Mia Husted (Udvikler), Katrine Dahl Madsen (Udvikler), Birgitte Virenfeldt Damgaard (Udvikler), Michael Wahl Andersen (Udvikler), Tejs Møller (Udvikler), Nanna Jordt Jørgensen (Udvikler), Pernille Dehn (Udvikler)

Publikation: Ikke-skriftlig produktionPodcast, musik- og lydproduktionFormidling

Abstract

I den integrerede institution 100 Meter Skoven på Østerbro har pædagogerne undersøgt, hvordan ro, forudsigelighed og gentagne naturoplevelser kan skabe en dybere følelsesmæssig forbindelse til naturen hos de mindste børn.

I afsnittet dykker vi ned i hvordan pædagogerne har gjort nye opdagelser om betydningen af at sænke tempoet og give børnene tid til at sanse og udforske omgivelserne i deres eget tempo. Erfaringerne viser, hvordan enkle gentagelser og rolige rammer kan åbne for en stærkere tilknytning til naturen – selv hos de allermindste.

Medvirkende: Dorthe Weismann, Stine Søndergaard, Michael Wahl Andersen

Vært og redaktør: Mille Sjøgren
OriginalsprogDansk
Publikationsdato1 apr. 2025
Udgivelsesstednavada.dk
PublikationsmedierOnline
StatusUdgivet - 1 apr. 2025

Emneord

  • Børn og unge
  • science pædagogik
  • Natur og bæredygtighed
  • Matematik

Citationsformater