Abstract
I den integrerede institution 100 Meter Skoven på Østerbro har pædagogerne undersøgt, hvordan ro, forudsigelighed og gentagne naturoplevelser kan skabe en dybere følelsesmæssig forbindelse til naturen hos de mindste børn.
I afsnittet dykker vi ned i hvordan pædagogerne har gjort nye opdagelser om betydningen af at sænke tempoet og give børnene tid til at sanse og udforske omgivelserne i deres eget tempo. Erfaringerne viser, hvordan enkle gentagelser og rolige rammer kan åbne for en stærkere tilknytning til naturen – selv hos de allermindste.
Medvirkende: Dorthe Weismann, Stine Søndergaard, Michael Wahl Andersen
Vært og redaktør: Mille Sjøgren
I afsnittet dykker vi ned i hvordan pædagogerne har gjort nye opdagelser om betydningen af at sænke tempoet og give børnene tid til at sanse og udforske omgivelserne i deres eget tempo. Erfaringerne viser, hvordan enkle gentagelser og rolige rammer kan åbne for en stærkere tilknytning til naturen – selv hos de allermindste.
Medvirkende: Dorthe Weismann, Stine Søndergaard, Michael Wahl Andersen
Vært og redaktør: Mille Sjøgren
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Publikationsdato | 1 apr. 2025 |
| Udgivelsessted | navada.dk |
| Publikationsmedier | Online |
| Status | Udgivet - 1 apr. 2025 |
Emneord
- Børn og unge
- science pædagogik
- Natur og bæredygtighed
- Matematik