Pædagogiske Eksperimenter: Vild pædagogik - slip kontrollen og lad naturen være underviser

Mia Husted (Udvikler), Nanna Jordt Jørgensen (Udvikler), Tejs Møller (Udvikler), Katrine Dahl Madsen (Udvikler), Birgitte Virenfeldt Damgaard (Udvikler), Michael Wahl Andersen (Udvikler), Pernille Dehn (Udvikler)

Publikation: Ikke-skriftlig produktionPodcast, musik- og lydproduktionFormidling

Abstract

I denne episode dykker vi ned i tankerne bag Vild Pædagogik – en tilgang, der handler om at give slip, lytte til det levende og lade børn undersøge verden i eget tempo. Forskerne Nanna Jordt Jørgensen og Tejs Møller guider os gennem idéerne, der netop nu opleves som mere relevante end nogensinde. Hvordan fungerer det i praksis? Hvorfor har pædagogerne i NAVADA-projektet grebet idéerne med sådan en kraft?
Du kommer med ind i samtalen, hvor forskerne deler deres observationer, etiske dilemmaer og ikke mindst de store spørgsmål, som vild pædagogik rejser.
Er det her en ny vej for fremtidens pædagogik?

Lyt med og bliv klogere på en pædagogik, der tør give slip og tror på, at det er i det ukontrollerede, børnene (og vi) lærer allermest.

Medvirkende: Nanna Jordt Jørgensen, Tejs Møller
Vært og redaktør: Mille Sjøgren
OriginalsprogDansk
Publikationsdato1 maj 2025
Udgivelsesstednavada.dk
PublikationsmedierOnline
StatusUdgivet - 1 maj 2025

Emneord

  • Børn og unge
  • science pædagogik
  • Natur og bæredygtighed
  • Matematik

Citationsformater