Abstract
En undersøgelse af, hvordan sundhedsvæsnets målrettede arbejde med kommunikation udbredes som organisatorisk fænomen. Fokus for artiklen er de forståelser af patient- og kommunikationsbegrebet, som den strategiske kommunikation indbyder til. Analyse af, dels hvordan kommunikation bliver gjort til problem og løsning i den sundhedspolitiske diskurs fra 1970'erne og frem, og dels af et konkret kommunikationsprogram på et danske hospital. Vi diskuterer, hvordan professionalisering af kommunikation bidrager til konstruktionen og styringen af hospital og patient.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Ledelse gennem patienten : nye styringsformer i sundhedsvæsnet |
Redaktører | Peter Kjær, Anne Reff |
Antal sider | 27 |
Udgivelsessted | Frederiksberg |
Forlag | Handelshøjskolens Forlag |
Publikationsdato | 2010 |
Sider | 47-74 |
ISBN (Trykt) | 978-87-629-0378-4 |
Status | Udgivet - 2010 |
Emneord
- organisationsudvikling