Praksis- eller metode-orienterede ‘forandrings-agenter’?: En undersøgelse af diskurser i to forskellige bachelorforløb på sygeplejeuddannelsen

Camilla Bernild, Karen Vallgren Seyfarth, Anne Mørup Mellergaard, Anette Lykke Hindhede, Niels Sandholm Larsen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Denne artikel undersøger afprøvning af et ændret bachelorforløb på sygepleje studiet, hvis formål er at øge sammenhæng mellem teori og praksis i bachelorprojekter og udnytte potentialet i, at dette kan bidrage til udvikling af praksis. Specifikt er formålet at undersøge, hvilke diskurser om sygepleje der er til stede i bachelorprojekter og den afsluttende eksamen i interventionsforløbet sammenlignet med det ordinære forløb
OriginalsprogDansk
TidsskriftTidsskrift for professionsstudier
Vol/bind20
Udgave nummer38
Sider (fra-til)70-83
ISSN2446-0273
StatusUdgivet - 16 dec. 2024

Emneord

  • sygeplejerskeuddannelsen
  • Udviklingsprojekt
  • NEW-projektet
  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater