Praksisfaglighed i et sprogfag - ny læreruddannelse: Franskbloggen

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

36 Downloads (Pure)

Abstract

I den nye læreruddannelse skal praksisfaglighed indgå som et indholdselement i franskfaget. Det er vi glade for og meget parate til at arbejde med, fordi praksisfaglighed har indgået i faget på KP i flere år i form af aktiviteter med vægt på en legende tilgang til læring i sammenhæng mellem sprog, bevægelse og motorik. Vi har arbejdet med disse aktiviteter ’hands-on’ i form af et fast indledende lektionselement, benævnt ’La parole à….’ De studerende forbereder her et praksisorienteret indlæg, hvor de på én og samme tid samtænker en mundtlig instruks på fransk til medstuderende, koblet med en kropslig, musisk og legende aktivitet – som udfoldes sammen med medstuderende. Aktiviteten afsluttes med en mundtlig evaluering, der har fokus på efterfølgende brug af aktiviteten i en klassesammenhæng.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato4 aug. 2023
UdgiverFolkeskolen.dk
StatusUdgivet - 4 aug. 2023

Citationsformater