Abstract
Artiklen belyser, hvordan lærerens praksis i faget Kristendomskundskab kan indgå i læreruddannelsen med det dobbelte formål 1) at stilladsere de studerendes forberedelse af og refleksion over praktik og 2) at kvalificere de studerendes fagdidaktiske samtaler gennem indblik i resultaterne fra et aktionsforskningsprojekt og således integrere praksisnær viden i undervisningsfaget. Da udgangspunktet er faget kristendomskundskab, definerer vi en særlig ramme for refleksion over undervisningspraksis i form af en model, som skitserer begrebet dannelse til religiøs myndighed.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Tidsskrift for professionsstudier |
Udgave nummer | 29 |
Sider (fra-til) | 54-61 |
Antal sider | 8 |
ISSN | 2446-0273 |
Status | Udgivet - sep. 2019 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- dannelse
- myndighed
- Skoler, fag og institutioner
- praksisnær viden
- aktionsforskning
- kristendomskundskab
- dannelse