Programmering med chatbots i faget­ teknologiforståelse

Bjarke Lindsø Andersen, Jesper Juellund Jensen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

    Abstract

    I dette kapitel udforsker vi, hvordan chatbots som ChatGPT kan bruges som et pædagogisk redskab i undervisningen i teknologiforståelse med særligt fokus på programmering. Vi ser på de udfordringer, mange elever og lærere møder, når det gælder programmering, og hvordan chatbots kan gøre læreprocessen lettere, sjovere og mere tilgængelig. Med konkrete eksempler og didaktiske overvejelser ser vi på tre perspektiver: automatisk kodegenerering, fortolkning af kode og brug af chathistorik til evaluering.
    OriginalsprogDansk
    TitelAI i skolen : – og anvendelse af sprogmodeller i undervisningen
    ForlagDafolo
    Publikationsdatoapr. 2025
    Sider196-209
    Kapitel12
    StatusUdgivet - apr. 2025

    Emneord

    • Skoler, fag og institutioner
    • Teknologiforståelse

    Citationsformater