Abstract
Paperet handler om, hvordan et forsøg på at ændre på måden at opgøre arbejdstid på, endte med at gribe dybt ind i lærernes selvforståelse. På den måde endte en lov, som egentlig skulle bane vejen for fremtidens skole, med at genåbne og "genberegne" fortiden, hvorved der blev sået tvivl om, hvorvidt lærerne egentlig havde bidraget nok til produktiviteten i fortiden.
Bidragets oversatte titel | Reformering af "tid" i danske skoler: Ideologiske kampe, rituelle begivenheder og drømme omkring en reform |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Publikationsdato | 18 jun. 2016 |
Antal sider | 14 |
Status | Udgivet - 18 jun. 2016 |
Begivenhed | ECER 2016: Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers - University College Dublin, Belfield, Dublin 4, Ireland, Dublin, Irland Varighed: 23 aug. 2016 → 26 aug. 2016 http://www.eera-ecer.de/ecer-2016-dublin/ |
Konference
Konference | ECER 2016 |
---|---|
Lokation | University College Dublin, Belfield, Dublin 4, Ireland |
Land/Område | Irland |
By | Dublin |
Periode | 23/08/16 → 26/08/16 |
Internetadresse |
Emneord
- folkeskolen