Reforming "time" in Danish schools? Ideological struggles, ritual events and inverted dreams around a reform

Bidragets oversatte titel: Reformering af "tid" i danske skoler: Ideologiske kampe, rituelle begivenheder og drømme omkring en reform

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

1448 Downloads (Pure)

Abstract

Paperet handler om, hvordan et forsøg på at ændre på måden at opgøre arbejdstid på, endte med at gribe dybt ind i lærernes selvforståelse. På den måde endte en lov, som egentlig skulle bane vejen for fremtidens skole, med at genåbne og "genberegne" fortiden, hvorved der blev sået tvivl om, hvorvidt lærerne egentlig havde bidraget nok til produktiviteten i fortiden.
Bidragets oversatte titelReformering af "tid" i danske skoler: Ideologiske kampe, rituelle begivenheder og drømme omkring en reform
OriginalsprogEngelsk
Publikationsdato18 jun. 2016
Antal sider14
StatusUdgivet - 18 jun. 2016
BegivenhedECER 2016: Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers - University College Dublin, Belfield, Dublin 4, Ireland, Dublin, Irland
Varighed: 23 aug. 201626 aug. 2016
http://www.eera-ecer.de/ecer-2016-dublin/

Konference

KonferenceECER 2016
LokationUniversity College Dublin, Belfield, Dublin 4, Ireland
Land/OmrådeIrland
ByDublin
Periode23/08/1626/08/16
Internetadresse

Emneord

  • folkeskolen

Citationsformater