Rum og materialitet: Et uudforsket felt på pædagog- og læreruddannelsen

Vibeke Schrøder, Helle Hovgaard Jørgensen

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingBogFormidling

Abstract

I et systematisk review om rum og materialitet i playful learning i højere uddannelse fandt vi, at der er meget begrænset forskningsbaseret viden om rum og materialitet i playful learning i pædagog- og læreruddannelse. De fundne artiklen gav konkret tematisk viden om playful learning på højere uddannelse med fokus på rum og materialitet, om materialer som katalysatorer for playful learning og om det legende og materialitet i deltagerbaserede undervisningsformer. Reviewet peger på at der mangler viden om hvordan mennesker og materialer indgår i legende relationer i højere uddannelse, og om hvordan rum og materialitet indgår i undervisnings- og læreprocesser med legekvaliteter i pædagog- og læreruddannelse
OriginalsprogDansk
ForlagPlayful learning
Antal sider18
ISBN (Elektronisk)978-87-973798-3-7
StatusUdgivet - 14 dec. 2022

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Playful learning
  • rum
  • materialitet
  • pædagoguddannelse
  • læreruddannelse

Citationsformater