Samarbejde som inkluderende indsats

Mette Molbæk, Charlotte Riis Jensen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Dette kapitel zoomer ind på, hvordan samarbejdet mellem forskellige professionelle kan blive en (mere) aktiv del af den specialpædagogiske indsats, når vi skal udvikle skolen til et sted, hvor flere børn kan deltage og lære. Med udgangspunkt i to forskningsprojekter, der undersøger det tværprofessionelle samarbejdes indhold, form og organisering præsenterer vi fund og modeller, der kan være med til at kvalificere samarbejdet om inkluderende specialpædagogik.
OriginalsprogDansk
TitelSpecialpædagogiske perspektiver
Antal sider16
ForlagDafolo
Publikationsdato2024
Sider125-140
Kapitel7
ISBN (Trykt)978-87-7234-322-8
StatusUdgivet - 2024

Emneord

  • Børn og unge
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater