"Sinn-volles unterrichten" - Det skal give mening!

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Artiklen beskæftiger sig med, hvordan man kan bibeholde elevernes interesse for tysk i de ældre klasser, hvor engagementet ofte aftager. Konklusionen lyder, at det helt afgørende er, at indhold og de stillede opgaver er kendetegnet af meningsfuldhed for den enkelte elev. Eleverne skal inddrages i valg af emner, de skal have mulighed for aktiv brug af sproget, klasserummet skal være kendtegnet af gejst, glæde og et højt aktivitetsniveau - ja, kort sagt, det skal være et meningsfyldt læringsrum på alle planer.
OriginalsprogDansk
TidsskriftSproglæreren
Vol/bind2016
Udgave nummer4
Sider (fra-til)15-17
Antal sider3
ISSN0108-6154
StatusUdgivet - dec. 2016

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • tysk

Citationsformater