Skolegenåbning: Socialt og mentalt reparationsarbejde bør rydde skemaet

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Eleverne i 5.-9. klasse er vendt tilbage til skolen, men mange af dem har mistet modet. Her i genåbningsfasen bør skolerne derfor fokusere på trivsel og rydde skemaet for at give plads til socialt og mentalt reparationsarbejde. Sådan lyder en af anbefalingerne fra professor MSO ved DPU, Aarhus Universitet, Karen Wistoft, der har undersøgt konsekvenser af skolenedlukningen under coronakrisen set fra elevernes og forældrenes perspektiv.
OriginalsprogDansk
FagbladMånedsmagasinet Skolen
Vol/bind2021
Udgave nummer2
Sider (fra-til)4-5
Antal sider2
ISSN1901-1628
StatusUdgivet - maj 2021
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • Skolegenåbning
  • Klassefællesskaber
  • Social trivsel
  • Elever
  • Lærere
  • Forældre
  • Grundskole
  • Lærerprofession
  • Trivsel

Citationsformater