Abstract
Eleverne i 5.-9. klasse er vendt tilbage til skolen, men mange af dem har mistet modet. Her i genåbningsfasen bør skolerne derfor fokusere på trivsel og rydde skemaet for at give plads til socialt og mentalt reparationsarbejde. Sådan lyder en af anbefalingerne fra professor MSO ved DPU, Aarhus Universitet, Karen Wistoft, der har undersøgt konsekvenser af skolenedlukningen under coronakrisen set fra elevernes og forældrenes perspektiv.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Fagblad | Månedsmagasinet Skolen |
Vol/bind | 2021 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 4-5 |
Antal sider | 2 |
ISSN | 1901-1628 |
Status | Udgivet - maj 2021 |
Udgivet eksternt | Ja |
Emneord
- Skolegenåbning
- Klassefællesskaber
- Social trivsel
- Elever
- Lærere
- Forældre
- Grundskole
- Lærerprofession
- Trivsel