Abstract
Skolens pædagogiske praksis introducerer til lærerarbejdets mange facetter, og de faktorer der omkranser og driver dette arbejde. Bogens kapitaler udfolder rammer og teorier for disse faktorer og udfordrer læseren til at reflektere over handlemuligheder i skolens pædagogiske praksis. Bagerst i bogen præsenteres en refleksionsmodel og en række metoder som støtte til dette.
Bogen udreder skolens pædagogiske praksis i kapitler om skolen (formål, kultur og organisering), læreren (profession, rolle og samarbejde) og eleven (rolle, læring og fællesskab). Alle kapitler sættes i relation til den indledende case, der omhandler en klasses liv fra 0. til 9. klasse.
Skolens pædagogiske praksis er skrevet til læreruddannelsens første del ud fra en ide om, at det netop er det levede liv i skolen, som lærerstuderende er optaget af når de starter på læreruddannelsen.
Bogen udreder skolens pædagogiske praksis i kapitler om skolen (formål, kultur og organisering), læreren (profession, rolle og samarbejde) og eleven (rolle, læring og fællesskab). Alle kapitler sættes i relation til den indledende case, der omhandler en klasses liv fra 0. til 9. klasse.
Skolens pædagogiske praksis er skrevet til læreruddannelsens første del ud fra en ide om, at det netop er det levede liv i skolen, som lærerstuderende er optaget af når de starter på læreruddannelsen.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Hans Reitzels Forlag |
Antal sider | 222 |
ISBN (Trykt) | 978-87-412-7571-0 |
Status | Udgivet - 10 aug. 2020 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- lærerarbejdet