Skriftlighed i idrætsundervisningen: Fra tavs viden til eksplicit viden

Mette Rose Eriksen, Lene Storgaard Brok, Frants Mathiesen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Antologien ser på, hvordan arbejdet med skriftlighed kan bidrage til, at studerende på bl.a. pædagog-, lærer- og sygeplejersekuddannelser lever op til akademiske standarder og samtidig orienterer sig mere præcist mod de professioner, de skal virke i. Mette Rose Eriksens kapitel "Skriftlighed i idrætsundervisningen - fra tavs viden til eksplicit viden" omhandler de muligheder, der ligger i at arbejde med i-talesættelse og skriftlighed i et fag, som ikke traditionelt benytter sig af dette i fagets praksis, men som dermed kan skabe bro mellem den tavse personinterne kropslige erfarede viden og en eksplicit viden.
    OriginalsprogDansk
    TitelSkriftlighed : Et læringsredskab i professionsuddannelser
    Antal sider18
    Vol/bind1
    ForlagSamfundslitteratur
    Publikationsdato2005
    Udgave1. udgave
    Sider185-202
    ISBN (Trykt)87-593-1143-6
    StatusUdgivet - 2005

    Citationsformater