Abstract
I foråret 2019 startede den første etape med skrivelaboratorier i læreruddannelsenpå tværs af VIA’s adresser. Dele af det arbejde og tankerne bag det er beskrevet idet første LULAB-hæfte. Formålet med skrivelaboratorierne har overordnet væretat afprøve veje til at styrke lærerstuderendes skrivning - både den akademiske,den professionelle og den personlige. I det arbejde har vi blandt andet haft fokuspå de studerendes skriveridentitet og på at styrke en holdkultur, hvor det opfattessom naturligt og givende at vise sin tekst til andre, og hvor man modtager og selvgiver feedback på andres tekster. I forlængelse af forløbenes iterative karakter harvi produceret et inspirationskatalog med skriveaktiviteter, som kan anvendes iforbindelse med workshops i opgaveskrivning.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse : læringspointer og ny viden |
Redaktører | Birgitte Lund Nielsen, Anja Madsen Kvols |
Antal sider | 6 |
Udgivelsessted | VIA University College |
Forlag | VIA University College |
Publikationsdato | jun. 2021 |
Sider | 78-83 |
ISBN (Trykt) | 978-87-995920-3-6 |
Status | Udgivet - jun. 2021 |
Udgivet eksternt | Ja |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning