Abstract
I Danmark foregår en vedvarende diskussion om social- og specialpædagogik. Er det 2 helt forskellige traditioner og pædagogikker eller overlapper de hinanden i teori og praksis? Denne diskussion er blevet aktualiseret en ny Pædagoguddannelsen fra 2014, som giver de pædagogstuderende mulighed for
specialisering under den fælles betegnelse social og specialpædagogik indbefatter en specialiseringsmulighed under en fælles betegnelse social- og specialpædagogik. Historisk set er social- og specialpædagogik blevet betragtet som 2 ret forskelligartede positioner og traditioner. Særligt indenfor
teoretisk-akademiske kredse.
specialisering under den fælles betegnelse social og specialpædagogik indbefatter en specialiseringsmulighed under en fælles betegnelse social- og specialpædagogik. Historisk set er social- og specialpædagogik blevet betragtet som 2 ret forskelligartede positioner og traditioner. Særligt indenfor
teoretisk-akademiske kredse.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Publikationsdato | 6 okt. 2017 |
| Antal sider | 1 |
| Status | Udgivet - 6 okt. 2017 |
| Begivenhed | NUFS konference 2017: The heart of social pedagogical thinking – central concepts and themes in the Nordic countries - K´Helsingfors, Finland Varighed: 5 okt. 2017 → 7 okt. 2017 |
Konference
| Konference | NUFS konference 2017 |
|---|---|
| Land/Område | Finland |
| By | K´Helsingfors |
| Periode | 05/10/17 → 07/10/17 |
Emneord
- Socialt arbejde og sociale forhold
- socialpædagogik
- specialpædagogik