Abstract
Artiklen præsenterer et nyt videobaseret
supervisionsredskab, der har til formål at understøtte
og kvalificere socialrådgiveres samtaler med udsatte
unge. Artiklen bygger på den forskning om samtaler,
som forskere, supervisorer og praktikere i fællesskab
har opnået via de mange samtaleoptagelser og
analyser af disse. I artiklen præsenterer vi en
forskningsbaseret model til analyse af socialrådgiveres
samtaler med unge. Vi giver konkrete bud på, hvad
videobaseret supervision kan bidrage med, når
socialrådgivere i det kommunale myndighedsarbejde
skal etablere og fastholde kontakten med unge,
inddrage unge i et konstruktivt samarbejde og
samtidig håndtere mange dilemmaer i en lovreguleret
kommunal ramme
supervisionsredskab, der har til formål at understøtte
og kvalificere socialrådgiveres samtaler med udsatte
unge. Artiklen bygger på den forskning om samtaler,
som forskere, supervisorer og praktikere i fællesskab
har opnået via de mange samtaleoptagelser og
analyser af disse. I artiklen præsenterer vi en
forskningsbaseret model til analyse af socialrådgiveres
samtaler med unge. Vi giver konkrete bud på, hvad
videobaseret supervision kan bidrage med, når
socialrådgivere i det kommunale myndighedsarbejde
skal etablere og fastholde kontakten med unge,
inddrage unge i et konstruktivt samarbejde og
samtidig håndtere mange dilemmaer i en lovreguleret
kommunal ramme
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Udenfor Nummer : Tidsskrift for forskning og praksis i socialt arbejde |
Vol/bind | 2018 |
Udgave nummer | 37 |
Sider (fra-til) | 30-41 |
Antal sider | 12 |
Status | Udgivet - 2018 |
Emneord
- Socialt arbejde og sociale forhold