Sorting shapes or connecting dots? Local enactments of globalization in early childhood education in Denmark

Bidragets oversatte titel: At sortere former eller forbinde punkter: lokale gørelser af den styrkede pædagogiske læreplan

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Ved at trække på to forskellige forståelser af globalisering, vises det hvordan to forskellige daginstitutioners måder at gøre læreplansarbejde på, både forbinder sig til neoliberale policy diskurser, men også til pædagogers forestillinger om enisk minoritet og majoritet.
Bidragets oversatte titelAt sortere former eller forbinde punkter: lokale gørelser af den styrkede pædagogiske læreplan
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftGlobal Studies of Childhood
Vol/bind13
Udgave nummer3
Sider (fra-til)261-275
Antal sider15
ISSN2043-6106
DOI
StatusUdgivet - sep. 2023

Emneord

  • Børn og unge
  • Socialt arbejde og sociale forhold

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'At sortere former eller forbinde punkter: lokale gørelser af den styrkede pædagogiske læreplan'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater