TY - JOUR
T1 - Spildidaktik i fremmedsprogsundervisning
T2 - En designbaseret tilgang
AU - Andersen, Nicolai Schartau
AU - Oldenburg Lauta, Kirsten
AU - Löbl, Stephanie Kim
PY - 2024
Y1 - 2024
N2 - Artiklen Spildidaktik i fremmedsprogsundervisning: En designbaseret tilgang, af Nicolai Schartau Andersen, Kirsten Oldenburg Lauta og Stephanie Kim Löbl, handler om spilaktiviteter i under-visningen i engelsk, tysk og fransk. Forfatterne introducerer en designmodel for spildidaktik der er udviklet og afprøvet med lærerstuderende i de tre fag. Modellen er en cirkelmodel der omfatter seks faser hvor de studerende arbejder ud fra allerede eksisterende spil og foreslår hvordan det pågældende spil kan ændres så det imødekommer specifikke udfordringer i sproglæringen, udfordringer som de studerende selv har defineret på forhånd. Forfatterne overvejer også om man kan inddrage elever i designprocessen: Kan elever være med til at udvikle spil mens de lærer målsproget?
AB - Artiklen Spildidaktik i fremmedsprogsundervisning: En designbaseret tilgang, af Nicolai Schartau Andersen, Kirsten Oldenburg Lauta og Stephanie Kim Löbl, handler om spilaktiviteter i under-visningen i engelsk, tysk og fransk. Forfatterne introducerer en designmodel for spildidaktik der er udviklet og afprøvet med lærerstuderende i de tre fag. Modellen er en cirkelmodel der omfatter seks faser hvor de studerende arbejder ud fra allerede eksisterende spil og foreslår hvordan det pågældende spil kan ændres så det imødekommer specifikke udfordringer i sproglæringen, udfordringer som de studerende selv har defineret på forhånd. Forfatterne overvejer også om man kan inddrage elever i designprocessen: Kan elever være med til at udvikle spil mens de lærer målsproget?
M3 - Tidsskriftsartikel
SN - 0909-9328
SP - 18
EP - 23
JO - Sprogforum
JF - Sprogforum
IS - 78
ER -