Abstract
Hvordan omsættes hverdagens potentiale til en alsidig udvikling af børns sprog og udtryksformer? I denne bog præsenteres sproghistorier som et konkret værktøj til at arbejde med literacy-pædagogik i børnehave, SFO og indskoling. Med en ukompliceret blanding af dokumentation og planlægning kan pædagoger og lærere forlænge og uddybe børnenes lege og interesser med engagerende, sprogligt udviklende aktiviteter.
Sproghistorierne lægger op til at reflektere over de verbale og skriftsproglige verdener, som børnene allerede er indskrevne i, og bruge disse refleksioner direkte i det praktisk-pædagogiske arbejde.
Bogen henvender sig til pædagoger i børnehave og SFO, børnehaveklasseledere og lærere i indskolingen og andre med interesse for udviklingen og brugen af en alsidig og personligt udviklende literacy-pædagogik.
Sproghistorierne lægger op til at reflektere over de verbale og skriftsproglige verdener, som børnene allerede er indskrevne i, og bruge disse refleksioner direkte i det praktisk-pædagogiske arbejde.
Bogen henvender sig til pædagoger i børnehave og SFO, børnehaveklasseledere og lærere i indskolingen og andre med interesse for udviklingen og brugen af en alsidig og personligt udviklende literacy-pædagogik.
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | Dafolo |
---|---|
ISBN (Trykt) | 978-87-7281-676-0 |
Status | Udgivet - 2012 |
Emneord
- sproghistorier
- literacy
- literacy-pædagogik
- dokumentation
- børnehave
- sfo
- indskoling
- Dagtilbud
- Sprog
- Læring