Abstract
Dette kapitel sætter fokus på forholdet mellem politikker, anbefalinger og retningslinjer indenfor sundhedsfremme og den pædagogisk-didaktiske praksis i folkeskolen. En antagelse er, at noget altid mistes, og noget altid tilføjes i 'oversættelsen' fra politik til praksis. Derfor er det interessant at belyse implementeringsprocessen, og hvad der giver mening i de særlige lokale sammenhænge. Kapitlet skitserer først en række udvalgte internationale og nationale dokumenter, og diskuterer hvordan disse er med til at sætte rammerne for arbejdet med sundhedsfremme i folkeskolen. Derefter sættes der fokus på nogle af de udfordringer og perspektiver, der tegner sig i forhold til lærernes og kommunernes arbejde med sundhedsfremme i folkeskolen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Sundhedspædagogik og sundhedsfremme i dagtilbud og skole : praktisk guide til en helhedsorienteret indsats |
Antal sider | 9 |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2015 |
Sider | 173-181 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7281-917-4 |
Status | Udgivet - 2015 |
Udgivet eksternt | Ja |
Emneord
- Didaktik
- Sundhedspædagogik
- Tværfaglighed
- Uddannelsespolitik
- Folkeskole
- Early childhood
- Grundskole
- Dagtilbud