Abstract
Der er mange fordele ved at anvende tegneserier i undervisningen. De studerende er ofte begejstrede for fortællingerne, og når de arbejder med dem i undervisningen, træner de deres multimodale læsefærdigheder.
Tegneserier kan bidrage til at opnå en bedre forståelse af tekstanalytiske begreber, og en aktiv praksis med selv at lave tegneserier kan understøtte både tegneseriefortolkning og tekstanalyse.
Bogen er forskningsbaseret og tager udgangspunkt egne erfaringer med at undervise med tegneserier, og den giver en række forslag til, hvordan elevernes danskfaglige kunnen og mediebevidsthed kan styrkes herigennem.
Bogen bruger kanontekster som eksempler og anvender dermed tegneserien til at åbne svært tilgængelige tekster, samtidigt med at tegneseriens mediespecifikke karakteristika bliver gennemgået.
Tegneserier kan bidrage til at opnå en bedre forståelse af tekstanalytiske begreber, og en aktiv praksis med selv at lave tegneserier kan understøtte både tegneseriefortolkning og tekstanalyse.
Bogen er forskningsbaseret og tager udgangspunkt egne erfaringer med at undervise med tegneserier, og den giver en række forslag til, hvordan elevernes danskfaglige kunnen og mediebevidsthed kan styrkes herigennem.
Bogen bruger kanontekster som eksempler og anvender dermed tegneserien til at åbne svært tilgængelige tekster, samtidigt med at tegneseriens mediespecifikke karakteristika bliver gennemgået.
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | Samfundslitteratur |
---|---|
Antal sider | 158 |
ISBN (Trykt) | 978-87-593-2218-5 |
ISBN (Elektronisk) | 9788759326732 |
Status | Udgivet - 2015 |