Teknologiforståelse og digital dannelse – undervisningsvejledning til et nyt modul på læreruddannelsen

Mads Middelboe Rehder, Thilde Emilie Møller, Mikkel Hjorth, Johannes Fibiger, Mikala Hansbøl, Jesper Juellund Jensen, Britta Kornholt, Benjamin Laier, Lise Dissing Møller, Vibeke Schrøder

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingKompendium

3336 Downloads (Pure)

Abstract

Udarbejdet i forbindelse med sektorprojektet Teknologiforståelse og digital dannelse i læreruddannelsen (2018-2019). Projektet er et samarbejde mellem Københavns Professionshøjskole og VIA University College. Finansieret af Uddannelses og forskningsministeriet.
Denne undervisningsvejledningen knytter sig til et nyt modul til læreruddannelsen i Danmark, som hedder Teknologiforståelse og digital dannelse. Det er et modul som er 10 ECTS point. Vejledningen er bygget op omkring modulets indholdsområder og indeholder både generelle positioneringer i forhold til modulet samt specifikke og konkrete idéer til undervisningsaktiviteter. Undervisningsvejledningen er tænkt som et bredt katalog og en solid inspiration til praksis i modulet.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagKøbenhavns Professionshøjskole
Antal sider89
ISBN (Elektronisk)978-87-93894-02-0
StatusUdgivet - 4 okt. 2019

Emneord

  • dannelse
  • teknologiforståelse
  • digital dannelse

Citationsformater