Teknologiforståelse som fag i indskolingen: en pædagogisk didaktisk udfordring

Martin Thun Klausen, Jette Aabo Frydendahl

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    Abstract

    At arbejde med teknologiforståelse som fag i indskolingen er et ambitiøst projekt, som udfordrer vores pædagogiske og didaktiske forståelser. I forsøgsprojektet for indskolingen skal eleverne arbejde med alle fagets fire kompetenceområder: Digital myndiggørelse, herunder kritisk undersøgelser og forståelse. Digital design, Computationel tankegang og Teknologisk handleevne. Fokus er her både på at forstå, men også at kunne agere og ændre i egen digitale virkelighed.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftKvan
    Vol/bind117
    Sider (fra-til)93-104
    Antal sider12
    ISSN0107-4016
    StatusUdgivet - 1 sep. 2020

    Emneord

    • Børn og unge
    • Uddannelse, professioner og erhverv
    • Skoler, fag og institutioner
    • Læring, pædagogik og undervisning

    Citationsformater