Abstract
Denne artikel bidrager med ny forskning inden for teknologiforståelse i læreruddannelsens danskfag. I fokus er perspektiver på hvordan teknologi- og materialitetsforståelser gennem danskunderviseres handlinger, overvejelser og erkendelser både bliver forstyrret men også former dansk. Artiklen tager afsæt i empiri fra projektet Kompetenceløft for teknologiforståelse på Læreruddannelsen. Undersøgelsens resultat er at nye former for danskfaglig teknologiforståelse opstår når digitale teknologier bringes sammen med undervisernes erfaringer med læreruddannelsens danskfag. Undersøgelsen viser dog også, at danskunderviserne ikke udelukkende oplever forstyrrelserne som produktive, eller som bidragende udvidelser af læreruddannelsens danskfag.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Læring og Medier |
Vol/bind | 16 |
Udgave nummer | 28 |
Sider (fra-til) | 1-14 |
Antal sider | 14 |
ISSN | 1903-248X |
DOI | |
Status | Udgivet - 10 aug. 2023 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Teknologiforståelse
- Kompetenceudvikling
- Uddannelse, professioner og erhverv
- Læreruddannelse
- Dansk
- Teknologiforståelse