Tid til pædagogisk og organisatorisk udvikling? Skemalagt og fri tid i skole og daginstitution

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Dette kapitel handler om forholdet mellem tid, indflydelse og udvikling af pædagogisk praksis. Kapitlet har fokus på konflikter mellem tid og indflydelse, som de udspiller sig under bestemte former for udvikling af pædagogisk praksis, nemlig udviklingsprocesser, der inddrager medarbejdernes viden og tildeler medarbejderne tid til at tage del i udviklingsarbejdet.
OriginalsprogDansk
TitelTid til velfærd? : Tidsorganisering i velfærdsprofessionerne
RedaktørerNana Vaaben, Mie Plotnikof
Antal sider24
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagHans Reitzels Forlag
Publikationsdato22 jan. 2019
Sider139-163
Kapitel7
ISBN (Trykt)978-87-412-7253-5
StatusUdgivet - 22 jan. 2019

Emneord

  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • participation
  • udviklingsorganisation
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • pædagogisk udvikling
  • Undersøgelsesdesign, teori og metode
  • Aktionsforskning

Citationsformater