Abstract
Kapitlet analyserer hvordan udsathed og tidlig indsats forstås og rammesættes politisk og forskningsmæssigt fordi daginstitutionen har en (politisk defineret) opgave med at forebygge udsathed via tidlig indsats, ikke mindst i de såkaldte udsatte boligområder. I kapitlet belyses centrale diskussioner og historiske forandringer i forhold til det pædagogiske arbejde med udsathed og tidlig indsats.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | Udsatte børn eller udsatte miljøer? Med daginstitutionslivet i fokus |
| Redaktører | Chrisstina Munck, Johanne Vinter Kirkeby |
| Antal sider | 21 |
| Forlag | Dafolo |
| Publikationsdato | 2021 |
| Sider | 11-31 |
| Kapitel | 1 |
| ISBN (Trykt) | 978-87-7234-033-3 |
| Status | Udgivet - 2021 |
Emneord
- Børn og unge
- Tidlig indsats
- udsathed