Abstract
Professionshøjskolerne organiseres i stigende grad i campusser, hvor professionsuddannelserne samles. Den fælles hverdag giver mulighed for tværprofessionelle tiltag, som fælles undervisning, lokaledeling og fælles sociale rum, for både studerende og ansatte. Men det tværprofessionelle finder også sted på ikke altid planlagte måder, hvor de studerende ser andre studerendes anderledes undervisning, møder hinanden på gangene, og deler lokaler men bruger dem på forskellige måder. I den multi-professionelle campus tilbliver de kommende professionelle således både gennem det planlagte og det upåagtede tværprofessionelle. Artiklen åbner op for en rytme-analyse af det upåagtede tværprofessionelle der finder sted i hverdagen på en campus.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk Pædagogisk Tidsskrift |
Udgave nummer | 4 |
Sider (fra-til) | 49-55 |
Antal sider | 7 |
ISSN | 0904-2393 |
Status | Udgivet - dec. 2011 |
Emneord
- kvalitativ metode
- analyse