Tværprofessionelle rytmer på campus: – en analyse af upåagtet tværprofessionalisering i campusser

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

2332 Downloads (Pure)

Abstract

Professionshøjskolerne organiseres i stigende grad i campusser, hvor professionsuddannelserne samles. Den fælles hverdag giver mulighed for tværprofessionelle tiltag, som fælles undervisning, lokaledeling og fælles sociale rum, for både studerende og ansatte. Men det tværprofessionelle finder også sted på ikke altid planlagte måder, hvor de studerende ser andre studerendes anderledes undervisning, møder hinanden på gangene, og deler lokaler men bruger dem på forskellige måder. I den multi-professionelle campus tilbliver de kommende professionelle således både gennem det planlagte og det upåagtede tværprofessionelle. Artiklen åbner op for en rytme-analyse af det upåagtede tværprofessionelle der finder sted i hverdagen på en campus.
OriginalsprogDansk
TidsskriftDansk Pædagogisk Tidsskrift
Udgave nummer4
Sider (fra-til)49-55
Antal sider7
ISSN0904-2393
StatusUdgivet - dec. 2011

Emneord

  • kvalitativ metode
  • analyse

Citationsformater