Abstract
Artiklen omhandler en nyere bog ’Udsatte børn eller udsatte miljøer– med daginstitutionslivet i fokus’ der analyserer udsathedsproblematikker i små børns hverdagsliv. Det udfoldes hvordan blikket på børn i udsatte positioner har konkret betydning for de faglige vurderinger og håndteringer af udsathedsproblematikker i pædagogers hverdag. Med afsæt i forskellige nedslag i bogen, ex det vanskelige forældresamarbejde samt børns leg, udfoldes det hvordan pædagogers forståelser af de vanskeligheder, som børn kan befinde sig i, har afgørende betydning for handlemulighederne i pædagogisk praksis.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Børns hverdag |
Vol/bind | 2022 |
Udgave nummer | 5 |
Sider (fra-til) | 4-6 |
Antal sider | 3 |
ISSN | 0908-1682 |
Status | Udgivet - 5 dec. 2022 |
Emneord
- udsatte børn