Abstract
Kapitlet giver inspiration til bachelorskriveprocessens første fase, der handler om at definere et problemfelt og et undersøgelsesspørgsmål. Jeg trækker på mit forskningsprojekt om pædagogers faglighed i skolen og viser jer, hvordan jeg kom til at fokusere på, hvorledes pædagogers faglighed kan folde sig ud i forskellige organiseringer af skolen. Kapitlet beskriver, hvordan udspændthedsanalyser af empiriske studier, i vekselvirkning med videnssøgning og læsning af eksisterende viden, kan støtte jeres arbejde med at definere et problemfelt og en problemformulering.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Kvalitative undersøgelser i læreruddannelsens BA-projekt : Inspiration fra praksisnær skoleforskning |
Redaktører | Hanne Møller, Margit Eva Jensen, Vibeke Schrøder, Annette Søndergaard Gregersen |
Antal sider | 15 |
Forlag | Samfundslitteratur |
Publikationsdato | 15 jun. 2021 |
Sider | 29-43 |
Kapitel | 1 |
ISBN (Trykt) | 978-87-593-3743-1 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-593-3966-4 |
Status | Udgivet - 15 jun. 2021 |
Emneord
- forskning
- litteraturstudier
- undersøgelsesmetodik