Abstract
Med afsæt i et konkret eksempel beskrives arbejdet med udvikling af praksisforankret uddannelse og nødvendigheden af at have følgende for øje:
- At kompetenceudvikling, uddannelse og anvendt forskning, der skal medvirke til udvikling af velfærdsydelser, må tage afsæt i den praksis, hvor ydelserne skal skabe forandring.
- At det er nødvendigt fortsat at udvikle pædagogiske undervisningsmetoder, vejledningsmetoder og prøveformer, der understøtter udvikling af professionsrettet handlekompetence
- At det er nødvendigt at skabe rum for samarbejder mellem videns- og uddannelsesinstitutionen, brugere og aftagere af uddannelsen, præget af en ydmyghed over for det, hver især ikke ved, og en bevidsthed om, hvad det netop er, hver især har en særlig viden at bidrage med når en professionsrettet og praksisforankret uddannelse skal udvikles og give effekt i velfærdssamfundet.
- At kompetenceudvikling, uddannelse og anvendt forskning, der skal medvirke til udvikling af velfærdsydelser, må tage afsæt i den praksis, hvor ydelserne skal skabe forandring.
- At det er nødvendigt fortsat at udvikle pædagogiske undervisningsmetoder, vejledningsmetoder og prøveformer, der understøtter udvikling af professionsrettet handlekompetence
- At det er nødvendigt at skabe rum for samarbejder mellem videns- og uddannelsesinstitutionen, brugere og aftagere af uddannelsen, præget af en ydmyghed over for det, hver især ikke ved, og en bevidsthed om, hvad det netop er, hver især har en særlig viden at bidrage med når en professionsrettet og praksisforankret uddannelse skal udvikles og give effekt i velfærdssamfundet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Uddannelsesudvikling - : i et professionsfagligt perspektiv |
Redaktører | Lene Storgaard Brok |
Antal sider | 14 |
Forlag | Forlaget UCC |
Publikationsdato | 2011 |
Udgave | 1 udgave |
Sider | 68-82 |
ISBN (Trykt) | 978-87-91786-15-0 |
Status | Udgivet - 2011 |