Udvikling af praksisforankret uddannelse: At skabe møder mellem fagligheder. I: Uddannelsesudvikling - i et professionsfagligt perspektiv.

Mette Rose, Niels Erik Hulgård Larsen, Christine Pilegaard Larsen, Lone Brønsted, Lene Storgaard Brok

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

    Abstract

    Med afsæt i et konkret eksempel beskrives arbejdet med udvikling af praksisforankret uddannelse og nødvendigheden af at have følgende for øje:
    - At kompetenceudvikling, uddannelse og anvendt forskning, der skal medvirke til udvikling af velfærdsydelser, må tage afsæt i den praksis, hvor ydelserne skal skabe forandring.
    - At det er nødvendigt fortsat at udvikle pædagogiske undervisningsmetoder, vejledningsmetoder og prøveformer, der understøtter udvikling af professionsrettet handlekompetence
    - At det er nødvendigt at skabe rum for samarbejder mellem videns- og uddannelsesinstitutionen, brugere og aftagere af uddannelsen, præget af en ydmyghed over for det, hver især ikke ved, og en bevidsthed om, hvad det netop er, hver især har en særlig viden at bidrage med når en professionsrettet og praksisforankret uddannelse skal udvikles og give effekt i velfærdssamfundet.
    OriginalsprogDansk
    TitelUddannelsesudvikling - : i et professionsfagligt perspektiv
    RedaktørerLene Storgaard Brok
    Antal sider14
    ForlagForlaget UCC
    Publikationsdato2011
    Udgave1 udgave
    Sider68-82
    ISBN (Trykt)978-87-91786-15-0
    StatusUdgivet - 2011

    Citationsformater