Unge som vidensaktører: metoder til inddragelse

Signe Fjordside, Stine Lindberg, Helle Schjellerup Nielsen, Mona Sommer

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Kapitlet handler om, hvordan der kan arbejdes med reel inddragelse af unge og hvorledes unges erfaringer og oplevelser kan give fx praktikere og politikere indsigt og viden, der kan være med til at guide praksis. Udover en beskrivelse af forskellige konkrete metoder til inddragelse, trækker vi på viden og erfaringer fra den kvalitative ungdomsforskning i Norden.
OriginalsprogDansk
TitelUnge, udenforskab og social forandring : Nordiske perspektiver
RedaktørerTrine Wulf-Andersen, Reidun Follesø, Terje Olsen
Antal sider24
UdgivelsesstedFrederiksberg
ForlagFrydenlund Academic
Publikationsdatonov. 2016
Sider139-162
ISBN (Trykt)978-87-7118-698-7
StatusUdgivet - nov. 2016
NavnVelfærd, professioner og hverdagsliv under forandring
Nummer1

Emneord

  • Undersøgelsesdesign, teori og metode
  • ungeperspektiver
  • inddragelse
  • Hverdagsliv
  • deltagelse
  • Socialt arbejde og sociale forhold
  • eksklusion
  • uddannelser
  • arbejdsløshed
  • fælleskaber
  • udenforskab
  • lokalsamfund
  • samfundsdeltagelse

Citationsformater