Abstract
Dette kapitel, der handler om værdier i pædagogikken, tager udgangspunkt i den danske del af det nordiske aktionsforskningsprojekt et nordisk forskningsprojekt ”Values education in Nordic preschools: Basis of education for tomorrow”, der blev støttet af NordForsk (Broström, Hansen, & Jensen, 2017 a, b; Hansen, Jensen, & Broström, 2020).
Livet i daginstitutioner er båret af usynlige værdier, da normer for social interaktion er indlejret i en ”naturlig” praksis, som man ikke sætter spørgsmålstegn ved (Gannerud, 1999). Derfor det kan være vigtigt at udforske de faktisk forekommende værdier, som pædagoger løbende kommunikere til børnene.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | Almendidaktik – udfordringer og åbninger |
| Redaktører | Monica Carlsson, Mikkel Stovgaard |
| Antal sider | 11 |
| Forlag | U Press |
| Publikationsdato | 2021 |
| Sider | 141-151 |
| ISBN (Trykt) | 978-87-93890-05-3 |
| Status | Udgivet - 2021 |
Emneord
- dagtilbud
- Værdier