Viden fra forskning i læring på lærepladser: En forskningsopsamling på baggrund af et systematisk internationalt litteraturstudie

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskningpeer review

Abstract

Denne forskningsopsamling formidler viden om læring på lærepladsen på baggrund af et
systematisk litteraturstudie på området. Formålet med litteraturstudiet er at identificere og
formidle de tilgange og faktorer, som er særligt vigtige for lærlingenes læring i deres
oplæringsforløb. Litteraturstudiet tager udgangspunkt i såvel national som international
forskningslitteratur.
Forskningslitteraturen peger på en række tilgange og faktorer, som kan medvirke til at fremme
gode læringsforløb hos lærlinge i forbindelse med deres oplæring, uagtet forskellige fag og
brancher. I forskningsopsamlingen inddeles de identificerede tilgange og faktorer i tre
overordnede kategorier. Det drejer sig om: ’Læringsmiljø’, ’lærlinges læring’ og
’oplæringsansvarlige’.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedNationalt Center for Erhvervspædagogik, Københavns Professionshøjskole
ForlagKøbenhavns Professionshøjskole
Antal sider61
ISBN (Elektronisk)978-87-93894-56-3
StatusUdgivet - 2024

Citationsformater