Abstract
Denne forskningsopsamling formidler viden om læring på lærepladsen på baggrund af et
systematisk litteraturstudie på området. Formålet med litteraturstudiet er at identificere og
formidle de tilgange og faktorer, som er særligt vigtige for lærlingenes læring i deres
oplæringsforløb. Litteraturstudiet tager udgangspunkt i såvel national som international
forskningslitteratur.
Forskningslitteraturen peger på en række tilgange og faktorer, som kan medvirke til at fremme
gode læringsforløb hos lærlinge i forbindelse med deres oplæring, uagtet forskellige fag og
brancher. I forskningsopsamlingen inddeles de identificerede tilgange og faktorer i tre
overordnede kategorier. Det drejer sig om: ’Læringsmiljø’, ’lærlinges læring’ og
’oplæringsansvarlige’.
systematisk litteraturstudie på området. Formålet med litteraturstudiet er at identificere og
formidle de tilgange og faktorer, som er særligt vigtige for lærlingenes læring i deres
oplæringsforløb. Litteraturstudiet tager udgangspunkt i såvel national som international
forskningslitteratur.
Forskningslitteraturen peger på en række tilgange og faktorer, som kan medvirke til at fremme
gode læringsforløb hos lærlinge i forbindelse med deres oplæring, uagtet forskellige fag og
brancher. I forskningsopsamlingen inddeles de identificerede tilgange og faktorer i tre
overordnede kategorier. Det drejer sig om: ’Læringsmiljø’, ’lærlinges læring’ og
’oplæringsansvarlige’.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Nationalt Center for Erhvervspædagogik, Københavns Professionshøjskole |
---|---|
Forlag | Københavns Professionshøjskole |
Antal sider | 61 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-93894-56-3 |
Status | Udgivet - 2024 |