Vidensnotat (5) om understøttelse af studerendes læsestrategier og læsefærdigheder: Et litteraturstudie om understøttelse af læsestrategier og færdigheder på videregående uddannelser

Unni Lind, Niels Sandholm Larsen, Lasse Kvols Dohn, Jakob Matthiesen, Ramanan Balasubramaniam, Rikke Stauning Klestrup

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

Abstract

Dette vidensnotat afdækker hvorledes undervisningen og uddannelserne kan understøtte de studerendes læsestrategier og læsefærdigheder
OriginalsprogDansk
TidsskriftArbejdspapirer, Professionshøjskolen København
Udgave nummer14
Sider (fra-til)1-46
Antal sider46
ISSN2597-095X
DOI
StatusUdgivet - 18 feb. 2025

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • læse- og skrivedidaktik
  • læse- og skriveudvikling

Citationsformater