Abstract
Artiklen er et plaidoyer for en kommunikativ tilgang til sprogundervisning, der understøttes igennem anvendelsen af chunks, flerordsfraser.
Fokus i fremmedsprogsundervisningen må være meningsfyldt indhold og aktiv sprogbrug, der muliggøres ved at arbejde systematisk med chunks. Grammatikken spiller en underordnet rolle og fungerer kun som et hjælperedskab for kommunikation, som er det helt centrale i fremmedsprogsundervisningen.
Fokus i fremmedsprogsundervisningen må være meningsfyldt indhold og aktiv sprogbrug, der muliggøres ved at arbejde systematisk med chunks. Grammatikken spiller en underordnet rolle og fungerer kun som et hjælperedskab for kommunikation, som er det helt centrale i fremmedsprogsundervisningen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Sproglæreren |
Vol/bind | 2022 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 26-28 |
Antal sider | 3 |
ISSN | 0108-6154 |
Status | Udgivet - mar. 2022 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning