Camilla Balslev Nielsen
  • 7
    Citations
20032024

Research activity per year

Personal profile

Research and development areas

  • Teknologiforståelse
  • STS og ANT
  • Leg og læring
  • Børnekultur 
  • Børns perspektiver 
  • Design af teknologier, produkter, indhold og læringsmaterialer til børn

Presentation

  • Teknologiforståelse
  • Leg og læring
  • Børnekultur
  • Design af indhold og produkter til børn

Teaching

  • Design
  • Facilitering af udviklingsprocesser
  • Teknologiforståelse

Work areas

  • Programledelse
  • Forskning
  • Undervisning

Research interests

  • Teknologiforståelse
  • Børnekultur - Børns hverdagsliv i en digital verden
  • Design til og med børn
  • Udvikling af designmetoder

Education/Academic qualification

Børn & teknologi, Ph.d., Tamagotchi-ing. Legekulturens materialitet: et etnografisk studie i forandring, Danmarks Pædagogiske Universitet

20062011

Award Date: 20 Jun 2011

IT-Design, kommunikation & medier, Cand. IT, Piger personlige og digitale fortællinger, IT-Universitetet

20002003

Award Date: 14 Mar 2003

Pædagog, Bachlor, Piger, teknologi & kreativitet

19951999

Positions

Sekretariatsleder & redaktør, Danmarks Radio

20192023

Global Campaign Strategist & Content Manager, Kabooki - LEGO wear

20152019

Post.doc, Technical University of Denmark

Feb 2011Jul 2011

Digital redaktør & Digital business developer, Alinea, Egmont

20112015

Ph.d., Danmarks Pædagogiske Universitet

20062011

Forskningsassistent, Danmarks Pædagogiske Universitet

20042006

Forskningsassistent, University of Southern Denmark

20032004

Keywords

  • children and youth
  • Media, communication and languages
  • learning, educational science and teaching

Fingerprint

Dive into the research topics where Camilla Balslev Nielsen is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.
  • 1 Similar Profiles

Collaborations and top research areas from the last five years

Recent external collaboration on country/territory level. Dive into details by clicking on the dots or