Projects per year
Personal profile
Presentation
Lærer- og videreuddannelse
Jeg har mange års erfaring med at undervise på læreruddannelse i undervisningsfaget matematik 1.-10. klassetrin samt i praktik og bachelor. Jeg er optaget af at undervisningen, der udvikler de studerendes didaktiske refleksioner og handlemuligheder i praksis. Det sker bl.a. ved tæt samarbejde med skolen gennem praktik og løbende lektionsstudier på uddannelsen.
Jeg har stor erfaring med udviklingsforløb der understøtter matematiklærernes samarbejde og udvikling af undersøgende matematikundervisning. På videreuddannelsen har jeg igennem flere år uddannet lærere til at undervise voksne i matematik på forberedende voksenundervisning (FVU).
Udviklings- og forskningsarbejde (FoU)
Igennem deltagelse I forsknings- og udviklingsprojekter har jeg undersøgt og bidraget med viden om centrale temaer inden for matematikkens didaktik fx omhandlende undersøgende matematikundervisning, (indskolings)elevers matematiske ræsonnementer, udvikling af lærersamarbejde og lærers professionelle udvikling herunder induktion for nye lærere. Jeg er optaget af projekter og forskning som er tæt koblet til skolens praksis.
Education/Academic qualification
Didaktik med særlig henblik på matematik, Didaktik med særlig henblik på matematik, Danmarks Pædagogiske Universitet
2011 → 2015
Award Date: 15 Sept 2015
Praktikcertificering, University College Capital
… → 29 May 2017
Læreruddannelse, Linjefag i matematik, idræt, fysik/kemi, dansk
2003 → 2007
Positions
Lektor, University College Copenhagen
30 Sept 2019 → …
Adjunkt, University College Copenhagen
1 Mar 2018 → 30 Sept 2019
Adjunkt, University College Capital
1 Aug 2014 → 1 Mar 2018
Folkeskolelærer, Utterslev skole
1 Aug 2007 → 1 Aug 2014
Keywords
- public school
- mathematics
- didactics
Collaborations and top research areas from the last five years
-
Uddannelsesstillinger: Gode overgange mellem læreruddannelse og lærerjobbet
Böwadt, P. R. (Principle researcher), Kaas, L. A. (Principle researcher) & Honoré, I. R. (Principle researcher)
01/08/24 → 31/07/26
Project: Development project/ Innovation
-
Levedygtige lektionsstudier på læreruddannelsen
Østergaard, C. H. (Principle researcher) & Honoré, I. R. (Principle researcher)
01/09/23 → 01/12/28
Project: Development project/ Innovation
-
Sammenhæng gennem Undersøgende Matematikundervisning
Blomhøj, M. (Principle researcher), Honoré, I. R. (Co-researcher), Falkenberg, L. L. (Co-researcher) & Freil, O. (Co-researcher)
01/08/23 → 31/07/26
Project: Development project/ Innovation
-
NYMAT - følgeforskning
Honoré, I. R. (Principle researcher) & Falkenberg, L. L. (Principle researcher)
01/08/22 → 01/08/24
Project: Research
-
NYMAT – styrket motivation og læring gennem undersøgende matematik
Jørgensen, L. D. (Principle researcher), Honoré, I. R. (Co-researcher), Falkenberg, L. L. (Co-researcher), Thomsen, M. (Co-researcher) & Storm-Andersen, M. (Co-researcher)
01/04/22 → 31/12/23
Project: Development project/ Innovation
-
Hvordan kan du vide det? Indskolingselevers beviser og ræsonnementer
Højbjerg, K., Skott, C. K., Honoré, I. R., Bundgaard, M. A. & Overgaard, S., 6 Mar 2024, In: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2024, 1, p. 7-26 20 p., 1.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Open Access -
Student reasoning when engaging in a strategy game
Højbjerg, K., Bundgaard, M. A. & Honoré, I. R., 10 Sept 2024, (Unpublished).Research output: Contribution to conference without a publisher/journal › Paper › Research › peer-review
-
Utilizing a three-phased didactical model for the implementation of inquiry-based mathematics teaching in two Danish primary and lower secondary schools
Honoré, I. R., Falkenberg, L. L. & Schewitsch, P. S., 4 Jun 2024.Research output: Contribution to conference without a publisher/journal › Abstract › Research › peer-review
-
Når indskolingselever ræsonnerer
Redder Honoré, I., Bundgaard, M. A. & Christensen, K. H., Apr 2022, In: Matematik. 2022, 2, p. 4-8 5 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Communication
-
New mathematics teachers’ learning when participating in induction on mathematics education: A case study of two lower secondary teachers
Skott, C. K., Falkenberg, L. L. & Redder Honoré, I., 2021, In: NOMAD nordic studies in mathematics education. 26, 3-4, p. 71-90 19 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Activities
- 2 Conference
-
ECER 2019
Skott, C. K. (Speaker), Redder Honoré, I. (Speaker) & Falkenberg, L. L. (Speaker)
3 Sept 2019 → 6 Sept 2019Activity: Participating in or organising an event types › Conference
-
NORMA 17
Falkenberg, L. L. (Speaker) & Redder Honoré, I. (Speaker)
31 May 2017 → 2 Jun 2017Activity: Participating in or organising an event types › Conference