Projects per year
Personal profile
Presentation
I min uddannelse har jeg beskæftiget mig med en god blanding af filosofi, matematik og logik. Jeg har altid været ekstra interesseret i de dele af filosofien, der kan angribes og analyseres med matematisk-logiske redskaber. Det drejer sig primært om sprogfilosofien, matematikkens filosofi, epistemologien og metafysikken. I mit Ph.d.-projekt var fokus på matematiske modeller af logisk følge, som det opstår i de naturlige sprog, vi skriver og taler.
Jeg blev første gang bidt af undervisning gennem mit Ph.d.-studie. I mit virke som filosofi- og matematiklærer i gymnasieskolen har jeg haft mulighed for at afprøve og udvikle mig selv som lærer. Gennem mit pædagogikum og min undervisning blev jeg ekstra interesseret i metaspørgsmålene omkring undervisningen: hvad er overhovedet god undervisning - og hvorfor?
Som kulminationen hidtil er jeg derfor nu på KP, hvor jeg dagligt får lov til at fordybe mig i spørgsmålet "Hvad er god matematikundervisning - og hvorfor?" sammen med studerende og kollegaer.
Education/Academic qualification
Logic and philosophy, Ph.D., Model-theoretic account of logical consequence - themes from Etchemendy, Victoria University of Wellington
Award Date: 20 Oct 2015
Logic and philosophy, MSc, University of Amsterdam
Award Date: 31 Aug 2011
Philosophy and Mathematics, B.A., Aarhus University
Award Date: 23 Jul 2008
Positions
KP, lektor i matematik og matematikdidaktik
1 Apr 2024 → …
KP, adjunkt i matematik og matematikdidaktik
Apr 2020 → 31 Mar 2024
Greve Gymnasium, underviser i matematik
Aug 2018 → Mar 2020
GUX Nuuk, underviser i filosofi og matematik
Aug 2016 → Jul 2018
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Projects
- 1 Finished
-
Hvordan kan du vide det? Et pilotprojekt om matematiske ræsonnementer i indskolingen
Honoré, I. R. (Co-researcher), Skott, C. K. (Principle researcher), Østergaard, M. K. (Co-researcher), Overgaard, S. (Co-researcher), Højbjerg, K. (Co-researcher) & Bundgaard, M. A. F. (Co-researcher)
01/03/21 → 01/02/22
Project: Research
Research output
- 4 Journal article
-
Hvordan kan du vide det? Indskolingselevers beviser og ræsonnementer
Højbjerg, K., Skott, C. K., Honoré, I. R., Bundgaard, M. A. & Overgaard, S., 6 Mar 2024, In: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2024, 1, p. 7-26 20 p., 1.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Open Access -
Når indskolingselever ræsonnerer
Redder Honoré, I., Bundgaard, M. A. & Christensen, K. H., Apr 2022, In: Matematik. 2022, 2, p. 4-8 5 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Communication
-
Etchemendy on Squeezing Arguments and Logical Consequence: a Reply to Griffiths
Christensen, K. H., 1 Dec 2018, In: Philosophia. 46, 4, p. 803-816 14 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
-
On the Validity of A Simple Argument for Moral Error Theory
Christensen, K. H., 7 Aug 2016, In: International Journal of Philosophical Studies. 24, 4, p. 508-517 10 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review