Projects per year
Personal profile
Presentation
Jeg varetager undervisning på læreruddannelse og efter/videreuddannelse af lærere inden for undervisningsfaget matematik på alle niveauer i grundskolen. Derudover underviser jeg også i praktikfaget, underviser og vejleder bachelorer i forbindelse med deres bachelorprojekt.
Mine forskningsinteresser omhandler matematiske ræsonnementer, matematisk undervisning og sammenhæng mellem leg og læring i matematik.
Indtil 2025 er jeg ph.d-studerende og undersøger matematiske ræsonnementer og matematisk opmærksomhed i børnehaveklassen, gennem interventioner i praksis.
Education/Academic qualification
Can.pæd.did mshp matematik
Award Date: 1 Apr 2015
Folkeskolelærer, Frederiksberg seminarium
Award Date: 1 Jul 2009
Positions
Lektor, University College Copenhagen
1 Apr 2018 → …
Adjunkt, University College Capital
1 Aug 2014 → 1 Apr 2018
Folkeskolelærer, Herstedvesterskole
1 Aug 2009 → 1 Jul 2011
Keywords
- mathematics
- didactics
- educational Technology
Collaborations and top research areas from the last five years
-
Matematiske ræsonnementer i børnehaveklassen
Bundgaard, M. A. (Principle researcher)
01/01/22 → …
Project: Research
-
Hvordan kan du vide det?
Højbjerg, K. (Principle researcher), Østergaard, C. H. (Co-researcher), Johansen, S. G. (Co-researcher), Bundgaard, M. A. (Co-researcher), Olsen, I. M. L. (Co-researcher), Færch, J. V. (Co-researcher) & Holm, A. (Co-researcher)
01/09/25 → 30/06/28
Project: Research
-
Hvordan kan du vide det? Et pilotprojekt om matematiske ræsonnementer i indskolingen
Honoré, I. R. (Co-researcher), Skott, C. K. (Principle researcher), Østergaard, M. K. (Co-researcher), Overgaard, S. (Co-researcher), Højbjerg, K. (Co-researcher) & Bundgaard, M. A. (Co-researcher)
01/03/21 → 01/02/22
Project: Research
-
Student reasoning when engaging in a strategy game
Højbjerg, K., Bundgaard, M. A. & Honoré, I. R., 2025, (Accepted/In press).Research output: Contribution to conference without a publisher/journal › Paper › Research › peer-review
-
Teacher’s perspectives on guided plays role in students’ meaningful mathematical learning
Bundgaard, M. A. & Jensen, E. O., 19 Jun 2025, Proceedings of the GAME conference.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Conference contribution to proceeding › peer-review
-
A reconceptualisation of mathematical reasoning competency from a Kindergarten Class perspective
Bundgaard, M. A., 2024.Research output: Contribution to conference without a publisher/journal › Paper › Research › peer-review
-
Hvordan kan du vide det? Indskolingselevers beviser og ræsonnementer
Højbjerg, K., Skott, C. K., Honoré, I. R., Bundgaard, M. A. F. & Overgaard, S., 6 Mar 2024, In: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2024, 1, p. 7-26 20 p., 1.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Open Access -
Hvornår er ræsonnementer matematiske?
Højbjerg, K. & Bundgaard, M. A., Dec 2024, In: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 4, p. 81-84 4 p.Research output: Contribution to journal › Comment/debate
Open Access
-
13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Bundgaard, M. A. F. (Paricipant)
10 Jul 2023 → 14 Jul 2023Activity: Participating in or organising an event types › Conference
-
Matematisk opmærksomhed i dagtilbud og børnehaveklasse - en refleksion værd
Bundgaard, M. A. F. (Introductory speaker) & Hansen, S. K. (Introductory speaker)
28 Sept 2023Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
-
The Tenth Nordic Conference on Mathematics Education
Bundgaard, M. A. F. (Paricipant)
4 Jun 2024 → 7 Jun 2024Activity: Participating in or organising an event types › Conference