Projects per year
Personal profile
Presentation
Jeg er leder af forsknings- og udviklingsenheden på Institut for pædagoguddannelse. Derudover er jeg programleder for forskningsprogrammet 'Leg og børnefællesskaber' i Center for Bedre Børneliv
Mit forskningsområde er betingelserne for - og forandringer i kravene til - pædagogisk arbejde og velfærdsledelse.
Jeg har fokus på de pædagoger, der arbejder med børn og unge, og er optaget af tematikker som: samarbejde (ml. lærere-pædagoger, skole-klub/SFO, forvaltning-daginstitution); forandringer i vilkårene for pædagogprofessionen og for ledelse heraf; forståelser af pædagogik kvalitet og arbejdet forbundet hermed; samt daginstitutionspolitik.
Derudover har jeg arbejdet mere bredt med tillidsbaseret velfærdsledelse, ledelse i og af kompleksitet, offentlige styringsparadigmers betydning for velfærdslederes handlerum og ledelse med social kapital.
Education/Academic qualification
Cand.soc (politisk kommunikation og ledelse), Copenhagen Business School
Ph.d. (Forvaltning), Kampen om professionelt arbejde i folkeskolen, Roskilde University
Coachinguddannelse (Rambøll-Attractor)
Positions
forsknings- og udviklingsleder, University College Copenhagen
Aug 2024
uddannelsesleder, University College Copenhagen
Aug 2021 → Aug 2024
Lektor, University College Copenhagen
Nov 2018 → Jul 2021
adjunkt, Metropol EVU
1 Oct 2015 → Oct 2018
Ph.d.-studerende , Roskilde University
1 Jan 2012 → 31 Oct 2015
Forskningsassistent, Akademiet for Tillidsbaseret Ledelse, Copenhagen Business School
2010 → 2012
Collaborations and top research areas from the last five years
-
Tilsyn som læringsanledning for daginstitution og forvaltning
Andersen, E. M. (Principle researcher), Kampmann, N. E. S. (Co-researcher) & Hansen, T. (Co-researcher)
01/01/20 → …
Project: Development project/ Innovation
-
Kompetenceløft for Dagtilbud Københavns Kommune - Ny Styrket Læreplan
Juhlin, S. M. H. (Principle researcher), Juhlin, S. M. H. (Principle researcher), Bonde, S. K. (Co-researcher), Heinsen, A. (Co-researcher), Nissen, H. L. (Co-researcher), Spring, H. H. (Co-researcher), Diernæs, L. F. (Co-researcher), Dybdal, J. (Co-researcher), Andersen, E. M. (Co-researcher), Kampmann, N. E. S. (Co-researcher), Nielsen, I. H. (Principle researcher) & Iversen, C. A. (Principle researcher)
01/02/19 → 31/08/22
Project: Development project/ Innovation
-
Sammen om kvalitet i dagtilbud
Trangbæk, L. (Principle researcher), Ibanez, M. (Co-researcher) & Kampmann, N. E. S. (Co-researcher)
01/01/18 → 31/12/18
Project: Development project/ Innovation
-
Dialoger om kvalitet - Pædagogisk-faglig evalueringspraksis i en dataorienteret styringsdagsorden
Trangbæk, L. (Co-researcher), Kampmann, N. E. S. (Principle researcher) & Pors, A. S. (Co-researcher)
01/01/18 → 31/01/20
Project: Research
-
Refleksiv ledelse – om forholdet mellem ledelsesteori og –praksis inden for professionsfelterne
Bergmann, R. (Principle researcher), Kampmann, N. E. S. (Principle researcher), Plotnikof, M. (Principle researcher), Rander, H. (Co-researcher) & Raakjær, E. S. (Co-researcher)
01/01/18 → 31/12/22
Project: Research
File
Research output
-
Refleksiv ledelse: Fire tilgange til det uomgængelige
Bergmann, R., Kampmann, N. E. S., Rander, H. & Raakjær, E. S., 2023, In: Social udvikling. 2023, 1, p. 10-13 4 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research
-
Velfærdsprofeten #81: Refleksiv ledelse: - om multiverser, lommelygter og nye briller
Bergmann, R. (Other), Kampmann, N. E. S. (Other), Rander, H. (Other), Andersen, L. (Developer) & Haack, M. N. (Developer), Nov 2022Research output: Non-textual form › Podcast, music and sound productions › Communication
Open Access -
Faglig ledelse og refleksion: en model til udvikling af pædagogisk praksis
Kampmann, N. E. S. & Raakjær, E. S., 2021, Ny faglig ledelse. Rander, H. & Weinreich, E. (eds.). København: Samfundslitteratur, p. 129-153 25 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Contribution to book/anthology › Communication
-
Om kvalitet, kvalitetsvurdering og kvalitetsmåling
Kampmann, N. E. S. & Pors, A. S., 6 Jan 2021, Temaer og aktiviteter i dagtilbud. Aabro, C. (ed.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 229-244 16 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research
-
Typologi over refleksiv ledelse: Fire perspektiver på et moderne ledelsesimperativ
Bergmann, R., Kampmann, N. E. S., Rander, H. & Raakjær, E. S., 2021, In: Lederliv.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Open Access
Activities
-
Det udfordrende samarbejde mellem lærer og pædagoger
Kampmann, N. E. S. (Introductory speaker)
29 Nov 2016Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
-
Center for Daginstitutionsforsknings konference: Kvalitet i daginstitutioner
Kampmann, N. E. S. (Paricipant)
1 May 2018 → 3 May 2018Activity: Participating in or organising an event types › Conference
-
Dialog om kvalitet - pointer fra et forskningsprojekt
Kampmann, N. E. S. (Introductory speaker)
26 Aug 2019Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
-
Dialog om kvalitet - pointer fra et forskningsprojekt
Kampmann, N. E. S. (Introductory speaker)
26 Apr 2019Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
-
Dialog om kvalitet - pointer fra et forskningsprojekt
Kampmann, N. E. S. (Introductory speaker)
6 Jun 2019Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
Press/Media
-
-
Studerende ønsker flere tilbud i byen efter undervisning
05/05/22
2 items of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
Podcast: Evalueringskultur - Motivation, mening og forståelse
24/01/22
1 item of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
Podcast: Hvad er evalueringskultur, og hvorfor skal vi arbejde med det?
24/01/22
1 item of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
Podcast: Evalueringskultur - Indsamling af data og brug af metode
24/01/22
1 item of Media coverage
Press/Media: Press / Media