Projects per year
Personal profile
Presentation
Herboende amerikaner
Lektor, ph.d.
Ansat på læreruddannelsen (Zahle/UCC/KP) siden 2010
Jeg er lektor i engelsk og ph.d. i fremmedspogstilgenelse og didaktik. Jeg er tilknyttet FoU-miljøet for fagdidaktik og er repræsentant i FoU teamet for udvikling af fremmedsprog.
Jeg repræsenter læreruddannelsens engelskfag i faggruppen under Konsortiet for sprog og fagdidaktik i follkeskolen.
Jeg er også medlem af Seminariernes Engelsklærere Forening (SELF) og Sproglærerforeningen.
Undervisningsoplysninger:
Engelskfagets indhold: fremmedsprogstilegnelsesteori, fremmedsprogsdidaktik, kommunikativ kompetence, sprogfærdigheder, kommunikations- og læringsstrategier, selvstændig læring, sproglig opmærksomhed, ordforråd, grammatik, pragmatik, og tekstgenre, kultur og interkulturel kompetence
Praktikkens indhold: almen didaktik; fagdidaktik; aktionslæring; kvalitative metoder, herunder iagtagelse, interview, spørgeskema
Research and development areas
Forsknings og udviklingsinteresser: Ordforrådstilegnelse, -kompetence og -testning med særlig fokus på kollokationer; leksikalsk tilgang til sproglæring og -undervisning; taskbaseret sproglæring og -undervisning; sprogtestning; tidlig sprogundervisning, engelsk som tredje sprog i folkeskolen
Work areas
Primære arbejdsområder:
Undervisning, udvikling og forskning i fremmesprogstilegnelse og -didaktik, med særlig fokus på engelskfaget i både folkeskolen og læreruddannelsen.
Øvrige arbejdsområder:
Ph.d-vejledning: Ph.d.-ansøgere samt Ph.d-studerende.
Education/Academic qualification
ph.d., Testing knowledge of whole English collocations for use in written production: Developing tests for use with intermediate and advanced Danish learners, Aarhus University
Award Date: 6 Nov 2014
cand. mag, Phraseological competence--Empirical study of collocations in written L2 and L1 production by Danish learners of English, University of Copenhagen
Award Date: 24 May 2005
Positions
Deltid post.doc, University of Copenhagen
1 Sept 2015 → 31 Aug 2017
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
-
Sprogmodeller og skriftlighed i udskolingens sprogfag engelsk, fransk og tysk
Lauta, K. O. (Co-researcher), Revier, R. L. (Principle researcher) & Löbl, S. K. (Co-researcher)
01/04/24 → 30/06/25
Project: Development project/ Innovation
-
Fagundervisning i udskoling gennem engelsk / Teaching lower-secondary school subjects through English (CLIL)
Revier, R. L. (Principle researcher) & Watson, C. A. (Principle researcher)
01/09/16 → …
Project: Development project/ Innovation
File -
Fremmedsprogene & FN’s Verdensmål for bæredygtig udvikling
Gregersen, A. S. (Principle researcher), von Holst-Pedersen, J. (Principle researcher), Svarstad, L. (Principle researcher), Revier, R. L. (Principle researcher), Watson, C. A. (Principle researcher) & Søgaard, K. E. (Principle researcher)
Project: Research
-
Taskpædagogisk stilladsering af meningsfuld kommunikation med særligt fokus på ordforrådstilegnelse: Et tværsprogligt projekt, der undersøger hvordan taskpædagogik på mellemtrinnet kan skabe meningsfulde kommunikative rammer i fagene engelsk, fransk og tysk med henblik på effektiv tilegnelse af ordforråd, det være sig chunks eller enkeltord.
Revier, R. L. (Principle researcher), Jacobsen, S. K. (Principle researcher), Lauta, K. O. (Co-researcher), Löbl, S. K. (Co-researcher) & Chopin, K. R. (Co-researcher)
01/04/22 → 30/06/24
Project: Development project/ Innovation
File -
Faglig kommunikation på engelsk i udskoling
Jacobsen, S. K. (Principle researcher) & Revier, R. L. (Principle researcher)
01/08/20 → 30/06/22
Project: Development project/ Innovation
-
Notat om tværgående analyse af vurderingskriterier
Lund, J. H., Buch, B. & Revier, R. L., Sept 2020, 5 p.Research output: Book/Report/PhD thesis › Report › Communication
File1874 Downloads (Pure) -
Rapport om kompetenceudvikling i praktik: Kobling mellem teori og praksis i læreruddannelsens praktik: Teoretiseringens mellemregninger
Revier, R. L., 2019, Kbh. : Københavns Professionshøjskole. 23 p.Research output: Book/Report/PhD thesis › Report › Communication
Open AccessFile1890 Downloads (Pure) -
Tidligere sprogstart: Forskningsanbefalinger og pædagogiske veje at gå
Daryai-Hansen, P., Gregersen, A. S., Revier, R. L. & Søgaard, K., 15 Apr 2019, Sprogfag i forandring: pædagogik og praksis. Gregersen, A. S. (ed.). 3 ed. Frederiksberg: Samfundslitteratur, Vol. 2. p. 99-136 37 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer-review
-
Using Lextutor as a departure point for systematic selection and treatment of vocabulary
Revier, R. L., 2017, In: Sproglæreren. 2017, 2, p. 22-24 3 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Communication
-
Sprogfag i forandring - pædagogik og praksis
Gregersen, A. S. (Editor), Søgaard, K., Revier, R. L., Daryai-Hansen, P., Holmen, A., Lund, K., Henriksen, B., Stenius Stæhr, L., Svendsen Pedersen, M., Olsen, M. & Jacobsen, S., 4 Aug 2015, 2. ed. København: Samfundslitteratur. 365 p.Research output: Book/Report/PhD thesis › Book › Research › peer-review
-
6. LCT-Nordic netværk seminar
Meidell Sigsgaard, A.-V. (Arranger), Larsen, V. (Arranger), Böwadt, P. R. (Speaker), Andersen, I. H. (Speaker), Jacobsen, S. K. (Speaker), Revier, R. L. (Paricipant), Lohse, D. M. (Arranger), Pagaard, D. M. (Paricipant), Hipkiss, A. M. (Speaker), Holm-Pedersen, P. (Arranger), Rehman, K. (Speaker), Håkansson, C. (Speaker), Mollsted, M. (Speaker), Moskvill, M. (Speaker), Lundberg, P. (Speaker) & Elvebakk, L. (Speaker)
11 Oct 2021Activity: Participating in or organising an event types › Conference
File -
CLIL and beyond - a pluriliteracies approach for deeper learning
Watson, C. (Paricipant) & Revier, R. L. (Paricipant)
29 Nov 2019 → 30 Nov 2019Activity: Participating in or organising an event types › Workshop
-
CLIL workshop 2017
Revier, R. L. (Arranger), Watson, C. (Arranger) & Gregersen, A. (Arranger)
30 Nov 2017 → 1 Dec 2017Activity: Participating in or organising an event types › Seminar
File -
Faglig kommunikation på engelsk i udskolingen, et miniprojekt
Jacobsen, S. K. (Introductory speaker) & Revier, R. L. (Introductory speaker)
11 Oct 2021Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
-
Indføring i fremmedsprogsbaseret fagundervisning på en professionshøjskole
Revier, R. L. (Introductory speaker), Watson, C. (Introductory speaker) & Gregersen, A. (Introductory speaker)
25 Sept 2018Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation