Projects per year
Personal profile
Presentation
Jeg forsker i arbejdsliv blandt lærere, pædagoger og deres ledere. Jeg er særligt optaget af, hvordan medarbejderes og lederes arbejdsglæde og belastning hænger sammen med organisationens rammer og ledelsesbeslutninger. Derudover er jeg optaget af konceptualiseringen af ”stress” i samfundet og i organisationers hverdag og jeg er drevet af at forstå og formidle de nuancer og den kompleksitet der er omkring stress i arbejdet som fænomen. Den ofte forsimplede tilgang til både diagnose og håndtering af ”stressramte” medarbejder er ikke tidssvarende og fører hverken til en positiv tilbagekomst for de sygemeldte, eller til udviklingen af bedre rammer for de øvrige ansatte. Jeg har i over 10 år arbejdet med at udvikle og afprøve evalueringsredskaber der kan være med til at give ledere i uddannelsesområdet et vedkommende og praksisbaseret billede af læreres og pædagogers arbejdsglæde og belastning.
Jeg har været projektleder og projektmedarbejder i en række forskningsprojekter, redaktør, forfatter og medforfatter på en række bøger og artikler på både tysk, engelsk og dansk.
Jeg underviser primært på Diplom i Ledelse både på grundmodulerne og på valgmodulet "Ledelse og Arbejdsmiljø". Derudover underviser jeg på engelsk og online på skræddersyede ledelsesuddannelser.
Education/Academic qualification
Dr.phil. / ph.d. (joint degree), Content teachers – content learners? The Correlation Between Occupational Teacher Well-Being and the Teacher-Student-Relationship in Everyday Teaching, Aalborg University
Oct 2011 → Feb 2015
Master of Science, Universität Hildesheim
Oct 2007 → Jun 2010
Bachelor of Arts, Universität Hildesheim
Oct 2004 → Oct 2007
Positions
Lektor
2021 → …
Adjunkt
2017 → 2021
Adjunkt, Aalborg University
Aug 2015 → Jul 2017
Keywords
- relations
- schools, courses and institutions
- management, organizational development and innovation
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
-
Ledere i det offentlige
Dahlager, L. M. C. (Principle researcher), Vaaben, N. K. (Co-researcher), Davy, S. L. G. (Co-researcher), Sørensen, R. H. (Co-researcher) & Mouritzen, S. S. (Co-researcher)
15/08/24 → …
Project: Research
-
RV: Relationel Voldsforebyggelse - et kontrolleret interventionsstudie til forebyggelse af elevers udadreagerende adfærd i Folkeskolen gennem styrkelse af fagpersoners relationskompetente praksis
Sønderbo Andersen, L. P. (Principle researcher), Nøhr Winding, T. (Co-researcher), Klinge, L. (Co-researcher) & Davy, S. L. G. (Co-researcher)
01/01/24 → 31/12/26
Project: Research
-
Online Diplom i ledelse på engelsk til NGO
Wolgau, E. (Principle researcher), Davy, S. L. G. (Co-researcher) & Jensen, T. R. (Co-researcher)
01/08/19 → …
Project: Development project/ Innovation
-
Trivsel og motivation midt i arbejdslivet
Vaaben, N. K. (Principle researcher), Davy, S. L. G. (Co-researcher) & Olesen, K. G. (Co-researcher)
01/09/20 → 15/09/21
Project: Research
File -
Ledelse af digital forandring i skolen
Hornskov, S. B. (Principle researcher) & Davy, S. L. G. (Principle researcher)
04/04/20 → 29/10/21
Project: Research
File
Research output
-
Ledelse i skole og daginstitution: behovsstøtte som pejlemærke for organisationsudvikling
Grams Davy, S. & Klinge, L., 2023, Autonomi, kompetence, samhørighed: Trivsel og udvikling i pædagogiske kontekster. Klinge, L. (ed.). Akademisk Forlag, p. 197-215 19 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Contribution to book/anthology › Communication
-
Ledelse af digital forandring
Hornskov, S. B. & Grams Davy, S., Feb 2022, Dafolo. 207 p. (Ledelse ligetil).Research output: Book/Report/PhD thesis › Book › Communication
-
Mængder og mønstre i kvalitative arbejdslivsundersøgelser
Vaaben, N. K., Olesen, K. G. & Grams Davy, S., Dec 2022, In: Tidsskrift for Arbejdsliv. 24, 4, p. 10-25 16 p., 2.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
-
Derfor kan man ikke bare få sine medarbejdere til at gå på kompromis
Vaaben, N. K., Olesen, K. G., Gylling, M. & Grams Davy, S., 14 Dec 2021, 2 p. Københavns Professionshøjskole.Research output: Other contribution › Contribution to digital media
Open Access -
Trivsel og motivation gennem arbejdslivet i uddannelsessektoren
Vaaben, N. K., Olesen, K. G., Grams Davy, S., Berg-Pedersen, M. & Mouritzen, S. S., 15 Sept 2021, København: Københavns Professionshøjskole. 104 p.Research output: Book/Report/PhD thesis › Report › Research
Open Access
-
Educational Philosophy and Theory (Journal)
Davy, S. L. G. (Referee)
8 Jan 2018 → …Activity: Publication peer-review and editorial work types › Reviewer/editor of journal
-
Empirisk Dannelsesforskning
Davy, S. L. G. (Paricipant)
22 Mar 2018 → 23 Mar 2018Activity: Participating in or organising an event types › Conference
-
Keynote: Happy teachers - happy learners?!
Davy, S. L. G. (Introductory speaker)
17 Jun 2019Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
-
Kognition & Paedagogik (Journal)
Davy, S. L. G. (Member in group of editors)
7 Dec 2020Activity: Publication peer-review and editorial work types › Reviewer/editor of journal
-
Oplæg og workshops om evaluering af lærertrivsel i folkeskolen
Davy, S. L. G. (Introductory speaker)
15 Jun 2020 → 15 Mar 2021Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
Press/Media
-
PRM / 4,3 mio til at forebygge udadreagerende adfærd blandt folkeskoleelever
29/08/23 → 30/08/23
2 items of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
Forskere vil undersøge, om styrket relationskompetence kan mindske vold mod lærere
29/08/23
1 item of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
Eftersyn
Vaaben, N. K., Olesen, K. G., Grams Davy, S., Mouritzen, S. S. & Berg-Pedersen, M.
16/12/21
1 item of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
Ledelse af digital undervisning kræver mening, mål og retning
Hornskov, S. B. & Davy, S. L. G.
23/03/21
1 item of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
Skoleforskere: 15 hjælpsomme ideer til skolegenåbningen
15/04/20
1 item of Media coverage
Press/Media: Press / Media