Projects per year
Personal profile
Presentation
Stine Kaplan Jørgensen har en Ph.d. fra DPU, Århus Universitet fra 2016, med fokus på mobning og interventioner. Tidligere er hun uddannet cand. mag i psykologi og kultur- og sprogmødestudier fra Roskilde Universitet 2008. Kandidatuddannelsen er suppleret med fagene sprogpsykologi (KUA) og konfliktmægling (Jura). Derudover har Stine taget proces- og coachuddannelsen ved Arno Kaa på pædagogik på Roskilde Universitetscenter, samt ID-terapeutisk basisuddannelse ved Ole Vadum Dahl.
Stines hovedinteresse og forskningsfelt er mobning og interventioner med særligt fokus på folkeskolen. Stines har, som eXbus medlem, et indgående kendskab til mobning på både nationalt og internationalt niveau. Hendes særlige fokusområde er samtalebaserede interventioner, men Stine har også en vigtig indsigt i andre former for interventioner, antimobbestrategier og inklusionsfremmende indsatser. Andre interesser knyttet til dette felt er konfliktmægling, kommunikation og samarbejde.
Stine tilbyder oplæg, workshops og konsulentbistand til skoler og skolebestyrelser ift. ovenstående.
Tidligere undervisnings- og forskningserfaring er fra Læreruddannelsen Metropol (med ansættelse fra 2009), RUC, Kultur- og sprogmødestudier som ekstern lektor (2009 – 2011) og senest fra DPU, AU med ansættelse som Ph.d. studerende på instituttet Pædagogik og Uddannelse (2012 – 2016).
Competences
Linguistic competences:Language: English
Level: Experienced
Language: Spanish
Level: Negotiation level
Education/Academic qualification
Ph.d., Danmarks Pædagogiske Universitet
Award Date: 15 Oct 2016
Cand.mag., Roskilde University
Award Date: 30 Jun 2008
Positions
Ph.d. stipendiat, Danmarks Pædagogiske Universitet
2012 → 2016
Ekstern lektor, Roskilde University
2009 → 2011
Lærervikar, Ålholm skole
2008 → 2009
Keywords
- identity
- managing conflict
- bullying
Collaborations and top research areas from the last five years
Projects
- 2 Finished
-
Følgeforskning på Skolestyrkens værktøj til håndtering af mobning
Nissen, S. K. (Co-researcher), Jørgensen, S. K. (Principle researcher) & Hein, N. (Principle researcher)
03/08/21 → 30/06/23
Project: Research
-
Mobning og interventioner - positioneringsteoretiske analyser af gruppesamtaler med børn
Jørgensen, S. K. (Co-researcher)
02/01/12 → 15/09/16
Project: Research
-
Tegn på mobning
Jørgensen, S. K., 22 Aug 2024, Århus: Aarhus Universitetsforlag. 69 p. (Pædagogisk Rækkevidde; No. 28).Research output: Book/Report/PhD thesis › Book › Research › peer-review
-
Følgeforskning på Skolestyrkens værktøj til håndtering af mobning
Jørgensen, S. K. & Hein, N., 29 Jun 2023, Kbh. : Københavns Professionshøjskole. 107 p.Research output: Book/Report/PhD thesis › Report › Research
-
Skjulte mobbemønstre og begrænsende betingelser
Jørgensen, S. K. & Hein, N., 21 Dec 2023, In: Dansk Paedagogisk Tidsskrift. December, 4, p. 114-130 17 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Open Access -
What does it take for a teacher to be "mündig"? Strategic use of ethically informed power of definition
Jørgensen, S. K., 29 Sept 2023, p. 1-8. 8 p.Research output: Contribution to conference without a publisher/journal › Paper › Research › peer-review
-
“We’re just playing” – hidden bullying patterns among children in everyday games
Jørgensen, S. K., 27 Oct 2023, p. 1-5. 5 p.Research output: Contribution to conference without a publisher/journal › Paper › Research › peer-review
-
Metoder mod mobning - faldgruber og vigtige opmærksomhedspunkter
Jørgensen, S. K. (Introductory speaker)
7 Nov 2017 → 9 Nov 2017Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
-
Presentation at an open seminar
Jørgensen, S. K. (Introductory speaker)
18 Apr 2017Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
-
Practices of Transformation
Jørgensen, S. K. (Paricipant)
27 Oct 2016Activity: Participating in or organising an event types › Conference
-
Satsning 1: Marginaliserede positioner i skolens fællesskaber
Nissen, S. K. (Expert), Jørgensen, S. K. (Expert) & Thygesen, S. (Expert)
3 Aug 2020Activity: Other activity types › Other
-
World Anti Bullying Forum 2017
Jørgensen, S. K. (Paricipant)
7 May 2017 → 9 May 2017Activity: Participating in or organising an event types › Conference
Press/Media
-
FORTÆLLINGEN OM DET GODE FÆLLESSKAB KAN GØRE DE FRIE SKOLER BLINDE FOR MOBNING
30/09/24
1 item of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
Ny gratis bog til lærere: Sådan tackler du mistanke om mobning
22/08/24
1 item of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
Lektor: Fire sociale dynamikker kan bruges til at forstå mobning
21/08/24
1 Media contribution
Press/Media: Press / Media
-
Forfatter til ny bog: Fire sociale dynamikker kan bruges til at forstå mobning
21/08/24
1 item of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
Forsidehenvisning: Drab begået af børn er sjældne, men rammer ekstra hårdt
12/03/24 → 13/03/24
2 items of Media coverage
Press/Media: Press / Media