Stine Kaplan Jørgensen

Stine Kaplan Jørgensen

Lektor, ph.d.

20122024

Research activity per year

Personal profile

Presentation

Stine Kaplan Jørgensen har en Ph.d. fra DPU, Århus Universitet fra 2016, med fokus på mobning og interventioner. Tidligere er hun uddannet cand. mag i psykologi og kultur- og sprogmødestudier fra Roskilde Universitet 2008. Kandidatuddannelsen er suppleret med fagene sprogpsykologi (KUA) og konfliktmægling (Jura). Derudover har Stine taget proces- og coachuddannelsen ved Arno Kaa på pædagogik på Roskilde Universitetscenter, samt ID-terapeutisk basisuddannelse ved Ole Vadum Dahl.

Stines hovedinteresse og forskningsfelt er mobning og interventioner med særligt fokus på folkeskolen. Stines har, som eXbus medlem, et indgående kendskab til mobning på både nationalt og internationalt niveau. Hendes særlige fokusområde er samtalebaserede interventioner, men Stine har også en vigtig indsigt i andre former for interventioner, antimobbestrategier og inklusionsfremmende indsatser. Andre interesser knyttet til dette felt er konfliktmægling, kommunikation og samarbejde.  

Stine tilbyder oplæg, workshops og konsulentbistand til skoler og skolebestyrelser ift. ovenstående.

Tidligere undervisnings- og forskningserfaring er fra Læreruddannelsen Metropol (med ansættelse fra 2009), RUC, Kultur- og sprogmødestudier som ekstern lektor (2009 – 2011) og senest fra DPU, AU med ansættelse som Ph.d. studerende på instituttet Pædagogik og Uddannelse (2012 – 2016).

Competences

Linguistic competences:
Language: English
Level: Experienced
Language: Spanish
Level: Negotiation level

Education/Academic qualification

Ph.d., Danmarks Pædagogiske Universitet

Award Date: 15 Oct 2016

Cand.mag., Roskilde University

Award Date: 30 Jun 2008

Positions

Ph.d. stipendiat, Danmarks Pædagogiske Universitet

20122016

Ekstern lektor, Roskilde University

20092011

Lærervikar, Ålholm skole

20082009

Keywords

  • identity
  • managing conflict
  • bullying

Collaborations and top research areas from the last five years

Recent external collaboration on country/territory level. Dive into details by clicking on the dots or