Projects per year
Personal profile
Presentation
Lektor, Cand. pæd. pæd. psyk., Psykomotorisk terapeut Psykomotorikuddannelsen. Underviser til dagligt i kropsligheds- og bevægelsesfag på Psykomotorikuddannelsen samt på sundhedsuddannelserne generelt. Jeg har særlig interesse for kropsbevidsthed samt kropslige- og sanselige læreprocesser hos børn og unge, samt for embodiment og kropslige og sanselige læreprocesser i sundhedsprofessionelt perspektiv.
Education/Academic qualification
Danmarks Pædagogiske Universitet
Award Date: 8 Apr 2013
Kandidatuddannelse i pædagogisk psykologi, Danmarks Pædagogiske Universitet
Award Date: 1 Mar 2013
Psykomotorisk terapeut
Award Date: 9 Jan 2006
Professionsbachelor i afspændingspædagogik og psykomotorik, Skolen for Psykomotorik
Positions
Videnskabelig assistent, Danmarks Pædagogiske Universitet
1 Aug 2013 → 1 Nov 2013
Keywords
- learning, educational science and teaching
- professional bachelor programmes
- relations
-
-
udvikling af peer to peer mindfulness og afspænding
Arild Jensen, I., Carstensen, L. & Andersen, T. T.
01/05/20 → 31/01/21
Project: Development project/ Innovation
-
kunstbaserede interventioner i psykomotorisk praksis
Arild Jensen, I., Andersen, T. T. & Degerbøl, S. K.
01/05/19 → 31/10/20
Project: Development project/ Innovation
-
InterPsyk - InterPsychiatry - Overgangen mellem behandlingspsykiatri og socialpsykiatri
Frederiksen, J., Jørgensen, K., Dahl, M. B., Andersen, T. T. & Nielsen, A. R. B.
01/08/16 → 30/06/19
Project: Research
File -
Psykomotorisk undervisning og bevægelse i folkeskolen
Stolpe, M. N., Andersen, T. T. & Olsen, S.
17/08/15 → 31/12/17
Project: Development project/ Innovation
File
-
Succes med peer-baseret undervisning i afspænding og mindfulness på Københavns Professionshøjskole
Madsen, M. V., Arild Jensen, I., Andersen, T. T. & Carstensen, L., 8 Jun 2021, In: Psykomotorik. 2021, 2, p. 22-25 4 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Communication
-
Med kroppen som kompas: helhedsorienterede kropslige læreprocesser for børn og unge
Stolpe, M. N. & Andersen, T. T., 2019, Børn og unges trivsel - et tværprofessionelt ansvar . Sederberg, M. & Stolpe, M. N. (eds.). Hans Reitzels Forlag, p. 143-159 16 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Contribution to book/anthology › Education
-
Kropsbevidsthed på skemaet
Stolpe, M. N. & Andersen, T. T., 2018, In: idrottsforum.org. p. 1-18Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Open Access -
Psykomotorisk undervisning i folkeskoleklasser
Stolpe, M. N., Olsen, S. S. & Andersen, T. T., 2016.Research output: Contribution to conference without a publisher/journal › Abstract › Research › peer-review
-
An interdisciplinary approach to palliative care - context and challenges in basic education programmes
Sangild Stølen, K. M., Breum, W. E. & Andersen, T. T., 2015.Research output: Contribution to conference without a publisher/journal › Abstract › Communication