Tekla Canger
20042022

Research activity per year

Personal profile

Presentation

Jeg underviser og vejleder i læreruddannelsens pædagogiske fag og er desuden tilknyttet forskningsprogrammet Diversitet og Deltagelse på Læreruddannelsen.

Jeg forsker i køn og skole, og er for øjeblikket involveret i en række projekter der beskæftiger sig med forholdet mellem professionelle forholdemåder til køn og børn og unges produktion af kønnede identiteter.

Derudover har jeg forsket i unges sociale fællesskaber og skolens betydning for marginaliserede unges in- og eksklusion.

Oprindeligt skrev jeg min ph.d om minoriserede lærerstuderende, og var interesseret i at forstå betydningen af deres livshistorier for deres valg af uddannelse og deres måder at indgå i læreruddannelsen på.

 

Competences

Linguistic competences:
Language: Danish
Level: Native speaker
Language: English
Level: Experienced
Language: Spanish
Level: Experienced

Organisational unit competences:
Project management: Some experience

Education/Academic qualification

Ph.d, Roskilde University

Award Date: 26 Feb 2008

Cand. mag., Roskilde University

Award Date: 15 Aug 1999

Keywords

  • intercultural relations
  • social inclusion
  • socially endangered youth
  • integration
  • professional bachelor programmes
  • social exclusion

Fingerprint

Dive into the research topics where Tekla Canger is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.
  • 1 Similar Profiles

Collaborations and top research areas from the last five years

Recent external collaboration on country/territory level. Dive into details by clicking on the dots or